Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
montage extra stuurdemper zijspan
Reactie van bezoeker 'bas', geïmporteerd van het oude forum:

wie heeft ervaring met het monteren van een extra stuurdemper? welke materialen zijn nodig (volkswagen demper?) en hoe op de juiste manier te bevestigen?
Het betreft een R75/5 met steib LS200.
TNX
Bas
Reply
Bas,
bij mij is een soort "paal" op het zijspanframe gelast, daaraan is inderdaad een volkswagendemper vastgezet met het andere einde aan de rechter vorkpoot. Ik maak nu een notitie dat ik ewr een foto van ga maken (of foto's), doe ik dan morgen of dit weekend. Komen dus binnenkort op dit Forum.
Een Steib 200 is wel redelijk licht voor een R75, de type-aanduiding geeft al aan dat het voor grofweg 200 cc motoren is ontwikkeld. Is verder geen probleem, het is gewoon een licht bakje zodat je motor er ongetwijfeld makkelijk mee weg komt. Waarschijnlijk zelfs zonder andere overbrenging of kleiener achterwiel. En als je met een lege bak rijdt zal je wel af en toe wat liften ervaren, denk ik.
Groeten,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'bas', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Egbert,
Ben nog een beetje voorzichtig (met liften), het bakje is idd licht. Ik krijg alleen de engelse bulldog in de bak :-)
Een volkswagen demper is zo gekocht (mits ik weet welk type) alleen de bevestigingspunten & waar op te letten...
TNX
Bas
Reply
Hoi Bas,

Zo heb ik het gedaan met mijn r50/2 met steib S250

gr Ludi

[img]/import/photos/p27564s.jpg[/img]
Reply
En zo ziet de montage er bij mijn motor uit (R80/7).
Groeten,
Egbert
Reply
Quote:En zo ziet de montage er bij mijn motor uit (R80/7).
Groeten,
Egbert
Fotootje is mislukt. In de herkansing dus.
Egbert
Reply
Ik zie het al, ik moet het fotootje waarschijnlijk verkleinen. Dat wordt dan vanavond.
Egbert
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)