Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r1100rt stotteren
Reactie van bezoeker 'ben', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Jumpertje of brugje bij het zekeringkastje verwijderen is de snelste/goedkoopste en 100% resultaatgevende methode.
Jumpertje zit in het paars/rood gemonteerde "blokje".
Daarna is het echt (!!!) helemaal weg en rijdt de motor voor m'n idee iets (3-5%) duurder, maar dat kan ook een ideefix zijn.

Groetjes en succes,
Dirk
Dit is een oplossing die ik nog niet eerder gehoord heb. enig idee waar de jumper dan voor staat?
Reply
Reactie van bezoeker 'ben', geïmporteerd van het oude forum:

Even snel gekeken maar ik heb er echt geen paars/rode zekeringskast in zitten. In welk segment in de zekringkast zit dit dan?
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Dat jumpertje stuurt 1 van de 8 'fuel-maps' aan die in de Moronic zitten ingebakken, een soort 'pin-programming'.

Dit bepaald het mengsel voor een motor voor de Zwitserse markt of de Amerikaanse, ook wel/geen kat enz. een emissie ding dus.

Voor de NL markt geldt; geen kat, geen jumper, de motor loopt dan op z'n rijkst, met kat zit er wel een plug in die een bepaalde doorverbinding maakt, met een eigen mengsel.

Dit ding ziet eruit als een relais en zit in het middelste rijtje, links.

Groeten, Paul.

Reply
Reactie van bezoeker 'Hugo Asberg', geïmporteerd van het oude forum:

Op mijn R1100RS uit 1997 HALO bougies gemonteerd. Het gestotter is nu te verwaarlozen. Echt een aanrader.

[img]/import/photos/p27797s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Ben', geïmporteerd van het oude forum:

Beste BMW vrienden.
Zaterdag heb ik de Brisk bougies als eerste gemonteerd in plaats van de Bosch. Dit heeft heeel wat geholpen moet ik zeggen. Voor 75% is het kfr opgelost. Het volgende is het synchroniseren en afstellen van de gaskleppen. Men heeft mij gezegd dat hiermee alles verholpen moet zijn. Als dit niet helpt zal ik de oplossing met het relais proberen . Maar tot dusverre al een hele vooruitgang met nieuwe bougies. Halo schijnt hetzelfde resultaat op te leveren. Wel na 10 dkm eruit halen voor nieuwe. Ze slijten sneller.

groeten en alvast bedankt voor jullie reacties
Reply
Reactie van bezoeker 'Patrick', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi mannen. Een tipje voor deze. Ik heb 2 jaar geleden, uiteindelijk naar 6 jaar overwegen de aanzuig buizen van ee GS gemonteerd, dat had ik eerder moeten doen. De motor rijdt veel, veel soepeler (ik had een KN luchtfilter en Denso Iridium bougies). Kost niets, geeft veel:-)

Groeten
Reply
Reactie van bezoeker 'waal', geïmporteerd van het oude forum:

Zie je door de bomen het bos nog ? leuk he al die ervaringen.
Hier heb je er nog een:
Mijn R1100RS 1997 (geen kat) had dit rijgedrag ook (KFR) oftewel ruckeln.
Voelt een beetje aan alsof je dreigt zonder benzine te komen op een carburatiefiets.
Veel tips gevonden op http://www.ibmwr.org/r-tech/oilheads/index.shtml
De dingen die mijn R1100RS eraf hielpen:
Zeer precies kleppen stellen
Zeer precies synchroniseren - zelf gedaan met de manometer gekocht bij De Hobbyist
Brisk Bougies - helpt echt - ook van de Hobbyist
GS intake manifolds (aanzuigbuizen van de GS) die zijn langer en kleiner in diameter: je kent je motor niet meer terug na montage (meer bottompower)
Hierna geen KFR meer
Reply
Quote:Zie je door de bomen het bos nog ? leuk he al die ervaringen.
Hier heb je er nog een:
Mijn R1100RS 1997 (geen kat) had dit rijgedrag ook (KFR) oftewel ruckeln.
Voelt een beetje aan alsof je dreigt zonder benzine te komen op een carburatiefiets.
Veel tips gevonden op http://www.ibmwr.org/r-tech/oilheads/index.shtml
De dingen die mijn R1100RS eraf hielpen:
Zeer precies kleppen stellen
Zeer precies synchroniseren - zelf gedaan met de manometer gekocht bij De Hobbyist
Brisk Bougies - helpt echt - ook van de Hobbyist
GS intake manifolds (aanzuigbuizen van de GS) die zijn langer en kleiner in diameter: je kent je motor niet meer terug na montage (meer bottompower)
Hierna geen KFR meer
Ik denk dat de grootste winst is gekomen uit een rijker mengsel. Door de kleinere en langere aanzuigbuizen trek je iets meer vacuum en daardoor meer benzine.
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

@vervloet; daar trekt een injectie systeem zich niks van aan, die spuit gewoon zoveel in als de Moronic zegt.

Wel is de luchtsnelheid in de inlaat hoger, waardoor de cilindervulling beter wordt, totdat je in de hogere tt komt, dan brengen de GS buizen te weinig lucht en is de pret uit.

In het midden gebied levert dit wel tot 10% meer vermogen en koppel.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Jumpertje of brugje bij het zekeringkastje verwijderen is de snelste/goedkoopste en 100% resultaatgevende methode.
Jumpertje zit in het paars/rood gemonteerde "blokje".
Daarna is het echt (!!!) helemaal weg en rijdt de motor voor m'n idee iets (3-5%) duurder, maar dat kan ook een ideefix zijn.

Groetjes en succes,
Dirk
is dat echt zo...dan ga ik dat toch eens proberen !!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)