Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r1100rt stotteren
Reactie van bezoeker 'Ben', geïmporteerd van het oude forum:

Beste r1100rt rijder,
uiteraard zal mijn vraag bij jullie bekend zijn en misschien al vaker op het forum besproken. Kan echter niet zo snel het antwoord hierop vinden.
Mijn nieuw (uit 1998 weliswaar) aangekochte BMW r1100rt heeft in het toerengebied tussen 2 en 3 k toerengebied last van wat horten en stoten. Niet echt bezwaarlijk maar ik weet dat dit te verhelpen is. Is het nu waar dat ik andere bougies erin moet draaien met afstemming van ontsteking? Of moet ik ook nog het relais nr 1 vervangen?
Wie kan mij ff helpen met deze vraag.
Reply
Ben,
gebruik de zoekfunctie van dit forum. Er is in het verleden al veel van gedachten gewisseld over dit onderwerp. En er schijnen oplossingen voor te zijn. Ik heb zelf een carburateur boxer en kan je dus verder niet veel zinigs geven.
succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Oscar', geïmporteerd van het oude forum:

Je kunt het best eerst Forte Motopower 1 en 2 aan de brandstof toevoegen. Na 800 KM merk je het verschil. Daarna eventueel je gasklephuizen laten synchroniseren. Hele goede ervaringen mee!

GR
Reply
Reactie van bezoeker 'Joke', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Ik had dit ook met met r850r het rijdt hopeloos vindt ik.
Bij mij is het echt opgelost door er HALO bougies in te draaien.

succes

Joke
Reply
Quote:Beste r1100rt rijder,
uiteraard zal mijn vraag bij jullie bekend zijn en misschien al vaker op het forum besproken. Kan echter niet zo snel het antwoord hierop vinden.
Mijn nieuw (uit 1998 weliswaar) aangekochte BMW r1100rt heeft in het toerengebied tussen 2 en 3 k toerengebied last van wat horten en stoten. Niet echt bezwaarlijk maar ik weet dat dit te verhelpen is. Is het nu waar dat ik andere bougies erin moet draaien met afstemming van ontsteking? Of moet ik ook nog het relais nr 1 vervangen?
Die van mij doet dat ook. Men noemt dit het z.g. Fahrrückeln. Hebben de meeste R1100RT last van. de R1150RT heeft er geen last meer van.
Rob
Reply
Reactie van bezoeker 'ben', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Beste r1100rt rijder,
Die van mij doet dat ook. Men noemt dit het z.g. Fahrrückeln. Hebben de meeste R1100RT last van. de R1150RT heeft er geen last meer van.
Rob</blockquote>Maar niemand heeft echt de oplossing. Ik hoor Halo of Brisk bougies en gasklappen etc. opnieuw afstellen. Zoek nog steeds naar de oplossing.
Reply
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote><blockquote>Beste r1100rt rijder,
Rob</blockquote>Maar niemand heeft echt de oplossing. Ik hoor Halo of Brisk bougies en gasklappen etc. opnieuw afstellen. Zoek nog steeds naar de oplossing.
</blockquote>Beste BMW rijders,

Het is een illusie om maar te denken van het z.g. fahrruckeln af te komen, met het standaard uitlaatsysteem. Nauwkeurig kleppen stellen en synchroniseren is het enige wat redelijk werkt, en Rob mijn 1150 R doet het ook. Bij de twinspark gaat het wel beter, maar ook die blijven gevoelig. Het komt gewoon door die verdomde milieu eisen minder uitstoot vinden ze belangrijker dan lekker rijden. Als je niet op een paar euro's hoeft te letten is het wat makkelijker, weg met de katalysator en gewoon een ander uitlaatsysteem monteren. Mijn ervaring rijden met of zonder katalysator op dezelfde motor is een wereld van verschil. Egbert heeft het maar gemakkelijk met zijn R80 maar ik ben toch ook wel tevreden.

Bert
Reply
Wat doet het brandstofverbruik met een gewone uitlaat?
Kun je zo'n uitlaat makkelijk ergens kopen? Is het wettelijk toegestaan?
Rob
Reply
Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Weet je wat echt help, een zijspan eraan hangen.
Heb je nergens last meer van, omdat hij dan constant moet werken.
Maar ja dat zal voor jou wel geen optie zijn.

Groet Chefke
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk van der Wijden', geïmporteerd van het oude forum:

Jumpertje of brugje bij het zekeringkastje verwijderen is de snelste/goedkoopste en 100% resultaatgevende methode.
Jumpertje zit in het paars/rood gemonteerde "blokje".
Daarna is het echt (!!!) helemaal weg en rijdt de motor voor m'n idee iets (3-5%) duurder, maar dat kan ook een ideefix zijn.

Groetjes en succes,
Dirk
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)