Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
repareren koffers
Reactie van bezoeker 'Martin ', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een K1100LT met de standaard koffers. Een van de koffers is van een kast gevallen en beschadigd. Resultaat is een scheur ter hoogte van de beugel die in het kofferrek grijpt. God wat baal ik hier gruwelijk van. Weet iemand of dit (als noodoplossing) met polyestermat is te repareren of houdt dat niet op dat materiaal? En is het mogelijk om het voorste deel van de koffer (in originele kleur en met de sloten) over te zetten op een andere achterkant. Dan houdt ik de originele kleur en sloten. Als iemand mij kan helpen aan een gebruikte rechterkoffer in groen metallic (piniengrun) dan houd ik mij aanbevolen.
Reply
Mijn koffer is tijdens het rijden open gegaan en met de punt van de klep over het asfalt geschaafd.
Dit is perfect door een plaatselijke carrosseriebouwer hersteld. (bijna onzichtbaar)
Dit doen ze ook met bumpers.
Of deze methode sterk genoeg is kun je navragen.

Succes.

Ron
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Kijk eens hier voor meer info over het repareren van je koffer:
http://bmwk.byethost22.com/phpBB-2.0.21/...+reparatie
Reply
Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum:

Dag martin,

Ik heb mijn koffer gerepareerd met JB-Weld. Eeen 2 componenten Epoxy. Vanuit de binnenkant repareren en is erg stevig. De deksel overzetten is ook te doen. Gaat wel moeizaam want de de strips aan de onderkant moeten verwijderd worden.
Er worden vaak kofferdelen op de Duitse e-bay aangeboden.
Het JB spul is volgens mij bij de Hobbyist verkrijgbaar.

Gr, Lion K100RS16v
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter Smans', geïmporteerd van het oude forum:

De meeste kunststoffen zijn tegenwoordig goed te "lassen".
Stuur een foto naar mijn adres en dan kan ik laten weten of deze goed te herstellen is. Graag het typt kunststof bijv. abs, pp,pp/epdm. Staat als het goed is aan binnenzijde van koffer.

Groeten,

Peter Smans
smansas@zeelandnet.nl
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)