Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ABS modificatie R1100RT
#21
Reactie van bezoeker 'rene', geïmporteerd van het oude forum:

Wie weet hoe het bij een R 850 Rt moet
het document ABS modificatie laat 9 groenen draden zien maar die zitten er niet bij een r 850 rt
Reply
#22
Waar ben je exact aan het kijken en hoeveel groene draden heb je dan wel?
Reply
#23
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Rene,

Ik heb net even in het handboek gekeken. De 850rt heeft dezelfde kabelboom als de 1100rt. Hij moet op dezelfde plaats zitten. Peter heeft de handleiding van de GS aangepast voor de RT. Hij is hier te downloaden: http://r1100rt.web-log.nl/. Dan moet het lukken.

succes

Gerard
Reply
#24
Reactie van bezoeker 'rene', geïmporteerd van het oude forum:

Ja dat dacht ik ook maar ik heb de kabelboom losgehaald maar ze zitten er merkwaardig genoeg niet
Reply
#25
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Rene,

Heb je een fotootje waar je mee bezig bent?

Gerardus
Reply
#26
Niet aanwezig? De kabelboom loopt aan de linkerzijde van het frame. Er zitten twee dikke afgeisoleerde kabelstompen. Hiervan moet je de voorste hebben. Die zit ongeveer ter hoogte van de voorzijde van de luchthapper naar het luchtfilter.
Inderdaad, een foto maakt het wat duidelijker waar je aan het kijken bent.
Reply
#27
Reactie van bezoeker 'rene', geïmporteerd van het oude forum:

Oef foto, geen moment aan gedacht natuurlijk, maar krijg de indruk dat ik een verkeerd stompje heb losgemaakt. ik zag net het plaatje van 16-03. Het stompje wat ik heb losgemaakt zat meer naar het luchtfilter. Ga weer een keer op zoek. In ieder geval bedankt voor jullie support
Reply
#28
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

De knoop die jij los gemaakt hebt, heb ik twee jaar gelden ook eerste los gehad. Ligt voor de hand om die al eerste te pakken. Zoals Peter al zei, helemaal vooraan bij de luchtinlaat.

succes

Gerard
Reply
#29
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Vraag aan Paul, (Ik hoop dat je dit leest)

Op het r1100rt forum is een rt-rijder naar de dealer geweets over de abs-modificatie. Hij kreeg dit antwoord:

""Onze chefwerkplaats heeft het verhaal bekeken en het lijkt een mooie oplossing , maar ! Deze aansluiting die de drempelspanning registreerd die is ervoor gemaakt dat als de accu slecht wordt en er wordt gebruikt gemaakt van de ABS pomp, de spanning dusdanig kan zakken dat er op het moment dat je het echt nodig hebt de abs NIET werkt. Dus ons advies is deze aanpassingen niet te doen."

Hoe denk jij hierover.

groet

Gerard
Reply
#30
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Die chef heeft het niet helemaal begrepen, volgens mij.

De modificatie komt alleen tijdens het starten in actie als de accuspanning inzakt door de startermotor.
Als de motor loopt is het ABS weer volledig bij de les en zal ook gewoon alle fouten registreren, dus ook een laag spannings fout.

Dat heeft dan niks met de mod te maken maar een rotte accu of generator.

Groeten, Paul.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)