Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Handje nodig met afstellen carbs...
Hallo allemaal,

alweer een post van mij. ik heb mijn standaard sproeiers ( 145 ) vervangen door 135 exemplaren ( icm met naaldsproeiers 268) . Nu heb ik de bmw r80rt '82 inmiddels wel weer aan de praat en lijkt hij redelijk goed te lopen. Toch zou ik graag eens een luisterend oor en of helpende handjes willen om hem helemaal goed te krijgen.Misschien staat hij nu wel goed maar ik wil gewoon een beetje zekerheid.. is er toevallig iemand in de buurt van apeldoorn die hier zin in heeft ? Smile
Ik had natuurlijk graag even naar de hobbyist gereden maar dit is ietwat ver weg Sad Ook heb ik het idee dat de lokale bmw dealer niet zo veel meer weet over onze oude motoren!!

Wederom bedankt hulp maar weer.

Groeten Wouter
Reply
Wouter,
als Beetsterzwaag niet te ver is voor je dan ben je van harte welkom. Er is colortune, synchronisator, stroboscoop en scoop, koffie en eventueel soep en een boterham.
Mail desgewenst naar boesrijk2home.nl.
Groeten,
Egbert
Reply
Almelooo kan ook alles aanwezig,mail; f.broekhuis@hetnet.nl. Ook soep.
Groeten,
Frits
Reply
Reactie van bezoeker 'Diallo', geïmporteerd van het oude forum:

Gent (B) kan ook...
nightlordje op hotmail....
Laat gerust iet horen..
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Wouter,
ik heb exact dezelfde R80RT uit 1983 en heb ook de carbs aangepakt. Ik heb nu de naaldsproeiers 2,68 en de naalden in positie drie, dus de op één na hoogste/rijkste positie. Verder idd hoofdsproeiers 135 én bij mij zaten er al stationair sproeiers 45 in. Bij jou zit er waarschijnlijk nog 50 in. Ik moet mijn mengselschroeven ongeveer een hele slag uitdraaien. Kan zijn dat met stationairsproeiers 50 dit ongeveer 3/4 slag is.
Natuurlijk wel eerst ontsteking en kleppen goed en ook de aanzuigrubbers tussen cilinderkop en carburateur. Deze waren bij mijn motor helemaal uitgedroogd.
Kleppen horen bij dit eerste type R80RT 0,1 inlaat en 0,15 uitlaat.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Reply
hallo allemaal,

ik krijg helemaal warme gevoelens van de reacties... Smile ik weet niet of sit specifiek iets is voor bmw liefhebbers maar ik moet zeggen dat het me wel bevalt!! Aan degene die het aangeboden hebben dus erg veel dank voor de gastvrijheid!

Egbert was als eerste dus ik heb je bij deze ook een email gestuurd. de anderen, nogmaals dank en wellicht zien we elkaar op een later tijdstip eens ... ?

Gr Wouter

[img]/import/photos/p27383s.jpg[/img]
Reply
Hallo Wouter, begrijp ik goed dat je het al hebt opgelost? Ga je het toch maar zelf doen en/of proberen. Je helpende hand woont op ongeveer 20km. Indien nog nodig even je e-mail achterlaten.
Reply
Bert,

ik heb het nog niet opgelost... ik heb echter egbert een email gestuurd!
20 km is in ieder geval wel lekker dichtbij Wink

ik wacht egbert zijn reactie nog even af, heeft hij geen zin of tijd dan hoor je zeker nog van me! in ieder geval ook jij bedankt voor het aanbod!

Mvg Wouter
Reply
Quote:hallo allemaal,

ik krijg helemaal warme gevoelens van de reacties... Smile ik weet niet of sit specifiek iets is voor bmw liefhebbers maar ik moet zeggen dat het me wel bevalt!! Aan degene die het aangeboden hebben dus erg veel dank voor de gastvrijheid!

Egbert was als eerste dus ik heb je bij deze ook een email gestuurd. de anderen, nogmaals dank en wellicht zien we elkaar op een later tijdstip eens ... ?

Gr Wouter
mooie motor ,ik heb een r80rt van 86.en doe het meeste zelf aan de motor .
ik woon in millingen aan de rijn diet is 15 km van nijmegen .
kom gerust langs als je wilt .ook alleen voor een bak koffie ben je welkom.
groetjes marc.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Marc en Bert,
rijden jullie ook mee met de openingsrit de 22e?
groet Tom
r80rt '83
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)