Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geleide pennen in brembo klauw ??
#11
Mocht iemand nog deze veren en een pennetje hebben liggen houd ik mij wel aanbevolen... Smile

gr Wouter
Reply
#12
Hoi,

dat veertje is als het goed is een fractie breder dan de schijf dik is, functie is dus om te voorkomen dat je staal op staal rijd en tegen rammelen, ook al kan dit(staal op staal) soms toch wel gebeuren.

Grt, Peter
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mij is het veertje om je twee pennen teborgen.
De korte pen zet het veertje onderspaning.
Reply
#14
Quote:Volgens mij is het veertje om je twee pennen teborgen.
De korte pen zet het veertje onderspaning.
Dat klopt, zonder veer en pennetje zijn de geleidingpennen van de remblokken niet geborgd.

Ron
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'Dirk van der Wijden', geïmporteerd van het oude forum:

Inderdaad; Chefke heeft het inderdaad juist.
Er worden doorgaans drie (3) methodes gebruikt om de geleidepennen te borgen.
1) Met het inmiddels bekende/beruchte veertje plus centraal stiftje; zónder rijden is dus levensgevaarlijk (!!!!!)als enenveens het zwarte plastic kapje ontbreekt, (niet altijd gemonteerd.)
2) Er zijn ook geleidepennen die voorzien zijn van een soort tonvormig spanrolletje dat zich op het uiteinde van de pennen bevind; bij het montern/intikken van de pennetjes, voel je dus een weerstand.
3) Heel soms kom je ook nog het al oude systeem tegen, dat de pennetjes geborgd worden dmv. een soort borgveertjes in de vorm van een dubbel concentrisch veertje dat zich om/in een groefje van de geleidepennen bevindt.

Groetjes,
Dirk

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)