Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geleide pennen in brembo klauw ??
Hallo allemaal,

gister bezig geweest met de remmen van mijn r80rt '82 ( dubbel brembo ) omdat er strepen op mijn schijf ontstonden.....

Toen ik het kapje eraf haalde zag ik slechts 2 geleide pennen door de blokken heen zitten en verder niks! Later vond ik in het korte pennetje ( welke op de 2 geleide pennen komt ? ) terug in de holte van de zuiger ( het gedeelte wat uit de remklauw komt zeg maar... ) al met al lijkt het me dus niet helemaal goed maar het raarste is nog wel dat hij opzich prima remde!

ik heb nu alles schoongemaakt en er weer op zitten ( zonder die kleine pen ) en ik vraag me nu af hoe het daadwerkelijk in elkaar hoort !

Op blz 261 van Peters staat wel een plaatje maar heeft iemand misschien een foto ofzo ? en zijn die geleide pennen ook los te koop ?

graag jullie advies!

GR Wouter
Reply
excuses voor het 2 keer plaatsen, er ging even iets niet goed!
ook mijn foto's zijn te groot dus dan plaatst hij ze niet Sad

even verkleinen...

[img]/import/photos/p27355s.jpg[/img]
Reply
en de blokken

[img]/import/photos/p27356s.jpg[/img]
Reply
en als laatste het pennetje dat ik dus in de zuiger vond.

[img]/import/photos/p27357s.jpg[/img]
Reply
Lijkt me een pennetje dat bij een vorige wissel van de remblokken is achtergebleven. Voor zover ik op mijn ETK (helaas kan ik daarvan geen plaatjes knippen en plakken) kan zien, worden op de brembo's de remblokken met twee pennen + een veerklem gefixeerd.
Reply
dat dacht ik al, maar dan mis ik dus bij beide kanten het pennetje en de veer! kan dit verder nog kwaad ofzo ? en zijn die paar onderdeeltjes nog los te krijgen?

gr Wouter
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

hierbij een foto hoe het allemaal moet zitten. deze klauwen zitten trouwens ook op de oude ducat's en moto guzzi. dus onderdelen lijkt me niet zo moeilijk aan te komen. groet henry

[img]/import/photos/p27360s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

dat klemmetje zit er trouwens alleen maar op om te voorkomen dat de blokken gaan rammelen. kan verder lijkt me niet veel kwaad als je zonder rijd. henry
Reply
Volgens de ETK hebben de pennetjes + veer een apart nummer: 34111456005. Anders twee setjes blokken kopen. Dan krijg je vanzelf een complete set.

Succes
Reply
Nou,

dank voor de snelle reacties! Als het toch niet zoveel uitmaakt maak ik eerst deze blokken op, ze zijn namelijk nog erg goed. ik heb ze wel even opgeschuurd voor ik ze terug gezet heb! dan kan dat veertje bij het volgende setje gemonteerd worden.

bedankt in ieder geval, ben weer een beetje gerust gesteld!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)