Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r 65 cockpit
Reactie van bezoeker 'gerco', geïmporteerd van het oude forum:

goedendag

Ik heb een vraagje, mn zoon heeft een r65 gekocht, maar nu zit er een tellerpartij op van een andere bmw (oude tellers), ik weet dat er van origine een ander dashboard op hoort te zitten, daar ik vroeger ook zelf een r 65 heb gehad.
Nu is het zo dat wannneer je ongeveer 130 rijdt de toerenteller bijna in het rode gebied zit
Komt dit omdat het een korteslag motor is? en is dit op te lossen door er een andere tellerset op te zetten?
m vr gr Gerco
Reply
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

In welke versnelling zit je bij de 130 km/u, gewoon in zijn 5? En bij hoeveel toeren gaat de klok die er op zit in het rood? De klok op mijn R65 gaat bij iets van 7300 in het rood, maar andere BMW's geloof ik eerder. Bij 130 km/u draait hij zo'n 4500 toeren, misschien iets minder. Je kan het ook voelen, omdat de motor van de R65 (en andere BMW's?) nogal vibreert tussen de 4000 en 5000 toeren.
Reply
Bij mijn R65 (bouwjaar 1986) komen de volgende toeren/min met kilometers/uur in de 5e versnelling overeen:
3250 t/m = 80 km/h
4000 t/m = 100 km/h
4750 t/m = 120 km/h

Als je een mechanische toerenteller hebt kan de terugstelveer (spiraalveer) verslapt zijn. Veel kilometertellers (ook de mijne) hebben hier last van.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)