Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Keerring prise-as versnellingsbak vast
#1
Reactie van bezoeker 'Peter V', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo. collega sleutelaars,

Ben met mijn R100RT van '80 bezig de koppeling te vervangen, m.n. aan versnellingsbakzijde is de boel erg vet, dus ik wil de keerring van de prise-as vervangen. Trucje op het forum (met priem gaatje in oude keerring slaan, houtschroef erin ) werkt bij mij voor geen meter, hij zit muurvast, schroef trek je er (ondanks dat je veel kracht kunt zetten) doorheen. Ik durf niet goed met een schroevendraaier tussen alu versn.bak en keerring te gaan wrikken (beschadiging?)
Iemand een idee?

Groet, Peter V
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

de keerring goed heet stoken met een verfstripper. dan moet het lukken. henry
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Peter V', geïmporteerd van het oude forum:

Henry, bedankt voor de tip. Ga ik morgen proberen.

Groet, Peter
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Peter V', geïmporteerd van het oude forum:

Nou, hij is eruit. Heetstoken met 2 schroeven in de keerring leverde niets op.Derde schroef ingedraaid en weer heetgestoookt en zie, met behulp van tang en lange schroevendraaier voor de hefboombeweging, kwam hij op het punt van de derde schroef los! Het is overigens beter om de gaatjes waarin de schroeven komen, niet met een priem te slaan, want dan vervorm je de metalen ring van de keerring behoorlijk. Boren met 1-1,5 mm is veel beter.

Groet, Peter V
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)