Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kopeling r100s "78 demonteren
Reactie van bezoeker 'Peter V', geïmporteerd van het oude forum:

Dat zou goed kunnen. Maar dat betekent wel dat je niet één van de platen kunt vernieuwen, maar altijd beide.

Groet, Peter V
Reply
Reactie van bezoeker 'Bram', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Ben ook bezig de koppelsplaat te vervangen van mijn R100rs uit 77. Ben in al mijn ijver eea vergeten te merken. Vliegwiel zit nog, dit is geen probleem. Maar wat ik zou willen weten is hoe de afsluitplaat moet worden gemonteerd tov het vliegwiel? Dit is na het vliegwiel het zwaarste onderdeel. Ik begrijp dat wanneer ik de koppelingsplaat en druktafel vervang, ik me niet hoef druk te maken hoe deze gemonteerd worden omdat deze al individueel zijn gebalanceerd. Maar hoe zit het dus met de afsluitplaat?

Groet,

Bram
Reply

Waar zijn de techneuten, of is mijn vraag niet duidelijk?

Groet,
Bram
Reply
Antwoord:

Je kunt de koppelingsplaat op elke willekeurige stand monteren.
Je kunt de drukplaat op elke willekeurige stand monteren.
Je kunt de diafragmaveer op elke willekeurige stand monteren.

Voor het vastzetten de koppelingsplaat wel even centreren, past de priseas en de bak gemakkelijker achter het geheel.
Reply

Ok, maar de vraag ging over de afsluitplaat. Dus niet de drukplaat, koppelingsplaat of de diafragmaveer, maar de afsluitplaat. De plaat die het dichtstbij de versnellingsbak zit.

Groet,
Bram
Reply
De drukring dus, maakt ook geen fluit uit, kan op 6 verschillende posities gemonteerd worden, alle 6 zijn goed.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)