Threads: 5,436
Reactie van bezoeker 'perter', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo, daar ben ik weer. Start probleem blijft bestaan. Startmotor loopt goed rond. Ik start nu via een andere accu. De massa zet ik op de voetrem (is dat oke?). Benzine toevoer is goed. De oude benzine heb ik eruit laten lopen. Nieuwe erin. De bougies vonken. Maar geen enkel sein dat de motor wil aanslaan. Volgende zet is misschien de motor aandrukken. (wil dat met injectiesysteem) Zonde van de motor (rij) dag. Het K forum is op dit moment gesloten. groet
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:
Heb je je luchtfilter al eens gecheckt?
Misschien deze even verwijderen en met hoge druk schoonspuiten. Eigenlijk is een nieuwe plaatsen beter.....
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:
Als je het niet al gedaan hebt zou je ook nog de klepspeling kunnen checken. Ik weet niet hoe het zit op een K maar op mijn R is dat meestal het eerste waar ik naar kijk als hij slecht start - en meestal ook het probleem.
de massa zou ik niet op een draaiend gedeelte zetten maar op een bout of moer wat rechtstreeks op het frame zit .
wat je kunt proberen om de motor te starten in met een bus starpiloot rechtstreeks in het luchtfilter te spuiten en meteen starten .
start hij dan niet kun je denken dat de brandtstofpomp defect is .
groet marc
Ik vermoed dat jouw probleem bij de injectoren ligt. Heb het onlangs gehad bij mijn K100 door vuil in de benzine waardoor de injectoren verstopten. Heb ook gelezen dat dit een typeprobleem zou kunnen zijn van de injectoren. De injectoren kan je makkelijk controleren, je demonteerd de injectoren door de collector los te maken en de injectoren naar buiten te trekken. Als je daarna kort start kan je zien of de injectoren wel degelijk en tegelijkertijd benzine inspuiten. Bij mijn K100 was er maar 1 injector die voldoende injecteerde de rest was ondermaats of niets (enkel op stationair wel te verstaan). Vervangingsinjectoren heb je al voor een 50 euro op e-bay (mr injector).
succes ermee
Reactie van bezoeker 'brickert', geïmporteerd van het oude forum:
Kijk eens naar de luchtmassameter,zeker als je K 1-3 sec aanslaat en daarna niks meer doet wil dit de oorzaak zijn.Succes en geef me een mailtje als dit de oorzaak was.
Succes, Brickert.
Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum:
Defecte Bosch LE-Jetronic?