Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Druppellader ja/nee?
Reactie van bezoeker 'Kees', geïmporteerd van het oude forum:

Tijdens de winter heb ik mijn accu aan een druppellader gehad, na de winter was het dus maar 1x starten en mijn accu was weer leeg. De accu was al 6 jaar, dus och... Maar bij het plaatsen van een nieuwe volle accu (door de monteur) ontstond er meteen kortsluiting. Gevolg: Anker van de dynamo + 3 diodes doorgebrand. Volgens de monteur was het gevolg van de druppellader. Heeft iemand ook dit soort ervaringen? Ik voel mij behoorlijk gepakt, omdat ik dacht met de aanschaf van een druppellader mijn accu in een optimale conditiete kunnen houden.
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Is gewoon slap gezever van een monteur die zijn verantwoordlijkheid niet wil nemen. De nieuwe accu was ofwel een exemplaar met fabrieksfout ofwel verkeerd gemonteerd / opgeladen voor gebruik. Bovendien, als de nieuwe accu wordt gemonteerd is de druppellader toch niet aangesloten??????
Reply

Zoals mijn voorgangers het ook al hebben vermeld. Dit kan nooit. Op mijn werk staan 4 motoren 24 uur onder een druppellader nooit enig probleem.

Dus naar het rijk der fabelen met dat verhaal van die monteur.

Mike
Reply

Hoe kun je nou kortsluiting krijgen als je accu aan een druppellader gehangen heeft? Dat heeft helemaal niks met elkaar te maken. Als je rijdt, laad je je accu toch ook op. Dan zou dus elke keer dat je een nieuwe accu monteert kortsluiting krijgen?

Raar verhaal van je monteur, heeft ie niet iets fout gedaan bij het monteren??
Reply
Reactie van bezoeker 'Danny', geïmporteerd van het oude forum:

ik zie 't verband niet... je oude batterij werd geladen door een druppellader... je stopt er een nieuwe in en die heeft niks met de vorige noch met de druppelader te maken... er is wel iets anders misgelopen...
Reply
Reactie van bezoeker 'John DC', geïmporteerd van het oude forum:

Heeft de brave man de polen soms per vergissing gewisseld?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)