Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
k75 slaat niet aan
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

Neen, ik ben beginnend sleutelaar. Was al blij dat ik nog een goede bougie sleutel had.
maar morgen nieuwe kans. Ik neem aan bougie op de cilinder leggen. En dan even starten.
Nog even over de benzine toevoer. Als het kontakt uit staat en ik haal de toevoor slang los van de common rail. Moet er dan benzine uitlopen of gebeurt dat alleen als je de startknop indrukt? Dan kan je dus de benzine er alleen uitkrijgen als jre de start knop voortdurend indrukt. Lijkt me niet goed voor de startmotor. En waar zit het benzinefilter.
peter
Reply
Reactie van bezoeker '@rie', geïmporteerd van het oude forum:

Het benzine filter zit in de tank en kan niet schoongemaakt worden.
Het klopt dat er alleen benzine uit het slangetje komt als je de startknop indrukt, je kan dan ook de pomp in de tank horen lopen.
Eerst maar eens kijken of de bougies vonken.
Ik denk dat er ergens een slechte electrische verbinding op je motor zit, dit is een beetje een K kwaaltje.
Dus alle electriche verbindingen nalopen en eventueel schoonmaken en met contactspray inspuiten.
Tevens raad ik je aan om zoals ik al eerder gemeld heb, om je probleem op het BMWK forum te zetten. Er zit daar enorm veel kennis over de K serie.

Met alle respect op dit forum gaat het toch vooral over de boxers (niets mis mee overigens)

Vgr @rie
Reply
Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mij gaat de benzinepomp lopen op het moment dat je de contactsleutel om draait en niet pas als je de startknop bedient. Althans zo werkt het op de 1100 van mijn vader.

Groet en suc6.

Jesper
Reply

Een K75 is dus geen K1100 er zitten verschillende injectie systemen op
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

Dank voor alle reakties. Ik probeer ook nog even via de bmwk. site. Maar nog steeds geen lopende motor. De buitenste bougies vonken. Direct stuit ik op volgende probleempje. (De middelste bougiedop is nog met geen mogelijkheid los te krijgen). Ik ga er nu van uit dat het aan de (oude)benzine ligt. Dus als iemand een tip kan geven. Ik ga als eerste benzine er uit laten lopen. Maar dan?
peter
Reply

Als de buitenste bougies vonken, dan zal de middelste het ook wel doen.
Volgensde punt om te controleren: Staat er druk op het brandstofsysteem, er moet 2.5 bar op het systeem staan.
Als dit het geval is dan kan je controleren of de inspuitventielen wel open gaan.
Je kan de ventielen horen tikken als ze werken.

suc6
Reply

Wat ook nog belangrijk is! GEEN gas geven tijdens het starten.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)