Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
oliethermostaat en voltmeter
Reactie van bezoeker 'roel', geïmporteerd van het oude forum:

Egbert.

de accu opgeladen met ongeveer 5 amp start, over 36 u.
daarna gemeten 12.71 volt, een week later 12,45 volt.
Ik denk dat U gelijk heeft vanwege korte afstanden die ik in de winter er mee rijdt.
(Mooi weer) rijder.

Bedankt egbert.
Reply
roel,
zo te zien is je accu nog in orde. Voldoende althans als je regelmatig rijdt. Als je korte ritten rijdt: hou de motor een beetje op toeren, zoals eerder gezegd rond de 3000. Eventueel af en toe 's-nachts de accu aan de lader hangen. Kan je technisch gezien veilig doen met ingebouwde accu, eerst de lader aan de accu hangen, dan aan lichtnet. Losnemen omgekeerd, eerst lichtnet dan accu.
Idee: meet als je 's-avondsthuiskomt de accuspanning, zodra deze bij of onder de 12 Volt komt even een nachtje aan de lader.
Succes,
Egbert
Reply

Olie vervangen en thermostaat gecontroleerd in een bak met olie op gas fornuis
(buiten medeweten van huisgenoot) en de thermostaat ging open bij 83 graden
weer gemonteerd en de oliekoeler werd warm bij stilstaan draaiend 2000 toeren na
ongeveer 15 min in de garage dus ik denk dat het wel goed is.
De temperatuur op de linker cilinder 105 graden en de rechter cilinder 96 graden
aan de voet van de cilinder.

roel
Reply
Roel,
dat temperatuurverschil kan te maken hebben met een verschil in brandstofmengsel. Rijker = kouder, armer = warmer. Nu dus de carbs vergelijken. Begin met vlotterpeil; dit is het lastigste werkje en vaak het essentiele stuk. Als dat goed zit de mengselschroeven. naaldstanden, membraankwaliteit, gelijkheid van de hoofdsproeiers en bijbehorende naalden. Beste kans dat vlotterniveau genoeg oplevert, dit beinvloedt namelijk de werkingover alle toerentallen.
succes,
Egbert
Reply

Hallo Heren
na lang afstellen van de cabarateurs en proefrijden is het me eindelijk gelukt de temperatuur van de beide cilinders gelijk te krijgen , nl 112 graden na 60 km rijden op de snelweg met 130 km, de temperatuur is dan 112 gr op de rchter cilinder en 114 graden op de linkercilindercilinder en de olie temperatuur is 87 graden en de oliekoeler werkt dan ook goed.

Bedankt voor het advies Roel
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

De spanning van de laadstroom werd steeds hoger tot 15.4 volt bij 3 duizend toeren,
een nieuwe spanningsregelaar gemonteerd en nu geeft 12.2 volt stilstaande motor en
12.3 bij draaiende motor 750 toeren en op lopend 14.3 volt tot 2200 toeren en komt ook niet hoger.
Ik denk dat het probleem nu wel opgelost is.
Heren bedankt.
Met vriendelijke groet.
Roel
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)