Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voorband R1100RS
Reactie van bezoeker 'Caspar', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb sinds kort een BMW R1100RS uit 1994. Daarvan moet ik binnenkort de voorband vervangen. Nu zit een Bridgestone Battlax BT-54 F erop. Achter een Michelin Macadam 100x. Ik vraag me nu af wat voor voorband ik zal kopen. Een Michelin, Bridgestone of iets anders? Suggesties/ervaringen?
Reply
Reactie van bezoeker 'Bruno De Wannemaeker', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rij al een hele tijd met de Macadam 100 (voor en achter)en moet zeggen dat dit voor mij de perfecte band is qua levensduur !
de grip kan uiteraard beter maar met een normale BMW-rijstijl kom je zeker niet in de problemen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marc', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb sind vorig jaar voor en achter Metzler MEZ2 gemonteerd (ter vervanging Michelin Macadam). Ben hierover zeer tevreden qua rijeigenschappen. Levensduur kan ik helaas niet over meepraten, maar vind ik persoonlijk minder van belang. Het gaat uiteindelijk om het juiste compromis.
Reply
Reactie van bezoeker 'jaap schram', geïmporteerd van het oude forum:

Ik sta op dit moment ook voor de keuze voor mijn k100rs (88 met abs). Op dit moment zitten er Metzelers op. Ondanks mijn rustige rijstijl zijn ze na 8500 km schoon op. Tevens vindt ik ze heel erg gevoelig voor spoorvorming (misschien heeft dit echter een andere oorzaak?). Voor zit een ME33 laser 100/90 V18 en achter een ME55A Metronic 130/90 17 68 V. Ik ga nu toch maar eens voor de Michelin Macadam en hoop daar iets langer mee te doen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Danny', geïmporteerd van het oude forum:

als je het niet erg vind om even de grens over te gaan naar Duitsland,daar vind je nog steeds de fameuze (ik kan de letters verwisselen !!) A48 - M49 de voorloper van de Macadam 50 en een bangelijk goeie band. Michelin heeft een beetje problemen met de TUV keuring van zijn Macadams... hoedanook ze gaan vast en zeker langer mee dan de Metzelers,ik vond ze altijd het ideale compromis tussen levensduur,grip en prijs. in Belgisch Limburg Banden Ronnie in Ham geen betere prijzen ,bel en overtuig jezelf 011/427213
Reply
Reactie van bezoeker 'Van der Haegen', geïmporteerd van het oude forum:

vroeger reed ik met Metzeler of Michelin,ik denk dat als je meer grip wil de Bridgestone of een Metzeler een betere keuze is ,de Michelin zal wel een wat langere levensduur hebben,Michelins zijn nu eenmaal een tikkeltje harder,hou er rekening mee dat je steeds best 't zelfde merk en op mekaar afgestemd type van band legt... mixen kan altijd maar 't beste resultaat heb je wel met dezelfde voor en achterband,groeten
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)