Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Ko', geïmporteerd van het oude forum:
Mijn achterschokbreker heeft de geest gegeven.
Na raadplegen van enkele mensen zijn er 3 opties
1 nieuwkopen 330 eurtjes
2 tweede hands 150 euro
3 Overhalen 125 euro
Vooral dat laatste is een vraaag voor mij
Als je de schokbreker overhaald is dit dan voor lange tijd goed?
Ik heb hierover gesproken met de BMW dealer De Jong in Alphen aan de Rijn en hij vertelde mij dat als je de schokbreker overhaald dit al gauw weer problemen kan gaven.
Wie heeft hier ervaring mee?
Reactie van bezoeker 'Helmer', geïmporteerd van het oude forum:
de Hobbyist biedt een origineel demper element van Bilstein aan, dat binnen de bestaande spiraalveerpoot moet worden gemonteerd. De standaard BMW demper sec is niet te reviseren, in tegenstelling tot KONI, IKON, Wlbers e.d.
Reactie van bezoeker 'René R100RT', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb 2x een nieuwe originele BMW mono achterdemper moeten monteren
Kwaliteit van deze BMW demper is matig, zowel qua wegligging als qua levensduur
Bovendien is ie óók nog eens NIET te reviseren
Ik rij nu al weer 40.000 km met een White Power monodemper (gekocht bij de Hobbyist)
Rijdt stukken beter en áls ie stuk gaat is ie ook nog eens voor een redelijke prijs te reviseren
AANRADER!
Groeten van René R100RT
Reactie van bezoeker 'Berend', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo
De orginele demper is wel te demonteren (zij het moeilijk )
Wanneer je de deksel eraf hebt, dan zit er een veer in een groef, die er niet gemakkelijk uit te halen is. Dat er gas in zou zitten is mij niet bekend. Ik heb alleen de olie vervangen, want het nivo was aan de lage kant, en ik heb er iets dikkere ingedaan i.v.m de demping. Wat mij betreft is de veer aan de slappe kant, maar daar is geen vervanger voor te vinden. Vorig jaar bood de firma Wilbers nog een vervangingsveer aan , maar die is uit de catalogus gehaald.
Groet
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:
Ha Berend, en heb je er een nieuwe keerring in gezet ? veerspanning misschien iets op te voeren door bus ertussen ?
e
rt, Peter
Reactie van bezoeker 'Berend', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi
Ik kan me dat niet herinneren, want ik had geen lekkage, maar wel een grote drukvrije slag. Bij duovervoer met bagage sloeg de veer aan, en door ontbreken van het aanslagrubber gaf dat nogal een klap.
Ik heb daarna bij de hobbyist een nieuwe bilstein gekocht, maar deze sloeg ook door ( echter wel op de rubber demper ). Bij mij ligt het probleem duidelijk bij de veer. Ik heb de bilstein eigenlijk voor niets gekocht ( 110 euro's ). Ik heb de schokbreker met de dikkere olie echter nog niet uitgeprobeerd.Deze ligt nog op de plank. Maar hij is wel te demonteren.
Berend