Wat is het mooi dat de digitale camera ons tegenwoordig kan laten zien wat we aan het doen zijn en Hoe we het doen.
wat dat betreft zijn we niet meer afhankelijk van de verdeling van ruimte tussen de fotograaf en de textschrijver in een werkplaatshandboek.
Goed gedaan (het werk en het plaatsen van je werkzaamheden)
en veel verse kilometers toegewenst.
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:
het is makkelijker om de zuigers eerst tot aan het pistonpengat in de cilynders te schuiven en dan de cilynder op de tapeinden schuiven en dan de pistonpen monteren. de zuigerveren kun je op deze manier gewoon met de vingers rondom aandrukken,heb je verder geen hulpmiddel bij nodig. groet henry
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:
Wat betreft inwendige vervuiling door verbranding het volgende:
Misschien wel wat vreemd verhaal maar onlangs heb ik mijn bougies van mijn audi gecontroleerd en zien er echt super schoon uit, wordt waarschijnlijk veroorzaakt omdat ik altijd Shell V-power tank. Ik overweeg om dit ook te gaan tanken voor mijn BMW motor om zo ook te berwerkstelligen dat de motor inwendig schoon blijft. Ik weet niet zeker ofdat dit wel verstandig / aan te bevelen is.
Reactie van bezoeker 'René van Schaik', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Henry en Peter,
Voor wat betreft de zuigers met de nieuwe veren: die heb ik op de keukentafel met de vingers in de cilinders gejast, koste wat moeite (de olieschraapveer drong DIEP door in m'n duim) maar dat leek me een beter idee dan op mijn knieen in de schuur te gaan knoeien (met die tapeinden zo lekker in de weg).
De eerstvolgende keer dat ik weer moet gaan slopen trek ik ze net ver genoeg eruit dat de zuigerpen los kan en dat de zuiger blijft zitten waar die hoort, maar dat gaat (hoop ik) nog effe duren (jaren).
De vervuiling in de koppen kan misschien wel eens te maken hebben met huidige benzine's, vooral de euro 95 word er niet beter op voor onze oudere brommers heb ik zo het idee, maar het kan evengoed liggen aan de afstelling (te rijk?)
Ik ga eens 98 tanken of inderdaad die V-power en uitzoeken of dat het verbruik en de motorloop erdoor word beinvloed, misschien kom je qua kosten hetzelfde uit maar blijft ie inderdaad veel schoner erdoor.
We zullen wel zien!