Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Strakke uitlaatklep R100 GS
#11
Wat is het mooi dat de digitale camera ons tegenwoordig kan laten zien wat we aan het doen zijn en Hoe we het doen.
wat dat betreft zijn we niet meer afhankelijk van de verdeling van ruimte tussen de fotograaf en de textschrijver in een werkplaatshandboek.

Goed gedaan (het werk en het plaatsen van je werkzaamheden)
en veel verse kilometers toegewenst.
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

het is makkelijker om de zuigers eerst tot aan het pistonpengat in de cilynders te schuiven en dan de cilynder op de tapeinden schuiven en dan de pistonpen monteren. de zuigerveren kun je op deze manier gewoon met de vingers rondom aandrukken,heb je verder geen hulpmiddel bij nodig. groet henry
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Wat betreft inwendige vervuiling door verbranding het volgende:
Misschien wel wat vreemd verhaal maar onlangs heb ik mijn bougies van mijn audi gecontroleerd en zien er echt super schoon uit, wordt waarschijnlijk veroorzaakt omdat ik altijd Shell V-power tank. Ik overweeg om dit ook te gaan tanken voor mijn BMW motor om zo ook te berwerkstelligen dat de motor inwendig schoon blijft. Ik weet niet zeker ofdat dit wel verstandig / aan te bevelen is.
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'René van Schaik', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Henry en Peter,

Voor wat betreft de zuigers met de nieuwe veren: die heb ik op de keukentafel met de vingers in de cilinders gejast, koste wat moeite (de olieschraapveer drong DIEP door in m'n duim) maar dat leek me een beter idee dan op mijn knieen in de schuur te gaan knoeien (met die tapeinden zo lekker in de weg).
De eerstvolgende keer dat ik weer moet gaan slopen trek ik ze net ver genoeg eruit dat de zuigerpen los kan en dat de zuiger blijft zitten waar die hoort, maar dat gaat (hoop ik) nog effe duren (jaren).
De vervuiling in de koppen kan misschien wel eens te maken hebben met huidige benzine's, vooral de euro 95 word er niet beter op voor onze oudere brommers heb ik zo het idee, maar het kan evengoed liggen aan de afstelling (te rijk?)
Ik ga eens 98 tanken of inderdaad die V-power en uitzoeken of dat het verbruik en de motorloop erdoor word beinvloed, misschien kom je qua kosten hetzelfde uit maar blijft ie inderdaad veel schoner erdoor.
We zullen wel zien!

Reply
#15
Quote:Ik trok laatst ook de draad van een klepstelbout af en de monteur van MotorMarkt Jordaan zei me dat ik alléén de twee moeren van de tuimelaar los moest halen en de andere gewoon moest laten zitten omdat anders de voetpakking zou kunnen gaan lekken.
En ook een idee: het deel van de klepstelbout met de beschadigde draad afzagen, zodat je dat deel niet door je tuimelaar hoeft te draaien. Als je de draad in je tuimelaar beschadigt ben je nog weer verder van huis.
Over afzagen van bouten nog drie tips:
1: draai een moer op de schroefdraad die je wilt afzagen. Na het zagen (of slijpen, zie verder) draai je de moer er af en je hebt de schroefdraad al aardig geschoond. Een moertje verknoeien is goedkoper dan een klepstelbout verknoeien.
2: als je het kan doorslijpen gaat het misschien sneller (met zo'n wegwerpschijfje in de dremel kom je een heel eind).
3: na het afzagen het zaagvlak even rondom met een vijl of (zand)slijpsteen "zoeten", dit is er een schuin kantje rondom aan geven, zodat je een zoekrandje krijgt met veel minder kans dat je een slecht beginpunt hebt op je schroefdraad.
Groeten,
Egbert
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)