Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
weer wat vragen over diameter hoofdremcilinder op stuur.
Reactie van bezoeker 'harry', geïmporteerd van het oude forum:

Ik wil de hoofdremcilinder onder de tank vervangen door een potje op het stuur. Ik heb dubbele ATE schijven, vraag is welke diameter van cilinder op stuur aan te bevelen is. De een zegt 14mm is genoeg, de ander adviseert zo groot mogelijk, dus 16 mm.

Kan zo'n hoofdrem cilinder gereviseerd worden?

Weet iemand toevallig een typenummer van zo'n complete gashandel unit (ivm overzetten bestaande schakelaars en behoud van aansluiting van de twee gaskabels)?
Reply
Daar is eerder sprake van geweest al gezocht met de zoekmachine
Reply

Klopt, ik heb gezocht, maar kon juist deze antwoorden niet vinden. Vandaar mijn vraag.
Reply
Reactie van bezoeker 'Frank', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Even over je remmen, ik rij zelf met een R 100 met zwevende remschijven, en 2 dubbelzuiger 48 mm remklauwen, ben zelf al aardig aan het experimenteren geweest qua opbrengst van de rempomp. Uiteindelijk ben ik gekomen op een 15 mm rempomp met rubbere leidingen, nadat ik rvs mantelleidingen gemonteerd hand was de druk een groot verschil dan met rubber, en voor mij zelfs veel te hoog zodat je de handel maar iets hoeft aan te tikken en je staat ver.... snel stil. Nu heb ik een 14 mm rempomp gemonteerd en nu doen de remmen precies wat jij wilt en is ook nu goed doseerbaar. Let wel op dat ik 48 mm brembo klauwen heb en niet 38 of 40 mm, dit is de maat van de zuiger. Tevens moet je zeer goed ontluchten, ikzelf doe het met behulp van de compressor en trekt dan alle lucht uit je leidingen. Over je handels volgen mij zijn die indentiek als een R 80 of R 100, ikzelf hbook 2 gaskabels.

succes Frank
Reply

ik ben inmiddels weer wat verder, en heb op een andere website (BMW-forum http://www.boxer-forum.de/) wat gegevens gevonden.

Het lijkt erop dat een keuze voor een 15 mm hoofdremcylinder op het stuur het beste resultaat geeft bij 2x 40 mm ATE schijven. Is er misschien iemand onder jullie die ook zo'n kombinatie heeft? En wellicht na trial en error tot zoiets is gekomen? Ik zoek dus naar gebruikerservaring.

alvast bedankt
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)