Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Koenraad', geïmporteerd van het oude forum:
heb zopas een grote topkoffer met bevestigingsset (niet gemonteerd) gekocht maar geraak niet wijs hoe dit alles te monteren op m'n K100RT.
(heb een handleiding. Ik veronderstel dat de zijkoffers toch samen met de topkoffer op de motor kunnen ? In het werkplaatshandboek 100-K1100 + in de handleiding van de K100 is daar niets over te vinden. Ook niet op de site van Bert Mijjerinck.
Wie weet raad ?
Dank !
groeten,
Koenraad
Reactie van bezoeker 'pippi langkous', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo,
Met Koenraadskleefpasta !!!!
HIHI
Grt, Pippi
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:
Gaat het hier om een originele BMW-koffer welke ook op de K1100 zit, dan gaat het alleen lukken als je bijbehorende kofferrek hebt, welke ook op de K1100 zit.
Deze zit namelijk NIET op je zadel-kontje gemonteerd, maar vast aan je Z-dragers.
Het past zelfs dan alleen als je GEEN handvatten hebt aan je zadel. In andere gevallen is het NIET slim die koffer te monteren ivm de draagkracht van je kunstof-kontje aan het zadel.
Met de juiste montage-delen kun je alles monteren, maar of het er veiliger op wordt????
Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:
Wat draagvermogen betreft heb je weinig aan de voorgeschreven waarde van 5kg maximaal voor het rekje. Zelf heb ik vele jaren met o.a. tent, slaapzakken, bagagerol enz. enz. met flink wat gewicht rondgereden, zonder dat het "kontje" ervan gevallen is ;-)
Ik zou zeggen, monteer topkoffer gewoon op het rekje (als je er een hebt dan) en niet te bang wat mee te slepen gewicht betreft! Het kan wat hebben hoor!
Quote:Hallo,
Met Koenraadskleefpasta !!!!
HIHI
Grt, Pippi
Beste Pipi ?!?
je reactie is al even belachelijk als je nickname......
Niet grappig dus !
Quote:Gaat het hier om een originele BMW-koffer welke ook op de K1100 zit, dan gaat het alleen lukken als je bijbehorende kofferrek hebt, welke ook op de K1100 zit.
Deze zit namelijk NIET op je zadel-kontje gemonteerd, maar vast aan je Z-dragers.
Het past zelfs dan alleen als je GEEN handvatten hebt aan je zadel. In andere gevallen is het NIET slim die koffer te monteren ivm de draagkracht van je kunstof-kontje aan het zadel.
Met de juiste montage-delen kun je alles monteren, maar of het er veiliger op wordt????
Ron,
er zijn Z-dragers bevestigd voor de zijkoffers en heb de bevestigingsbaren voor de originele topkoffer (van K1100).
Ik was niet van plan om de koffer op het kontje te plaatsen maar met het extra rek. Dus kleine koffer eraf en grote op rek.
Bij mijn motor (zie bijlage) zijn er handvatten in het zadel, kan dit rek dan niet bevestigd worden op m'n K en waarom niet ?
groeten,
Koenraad
[img]/import/photos/p26997s.jpg[/img]
Quote:Gaat het hier om een originele BMW-koffer welke ook op de K1100 zit, dan gaat het alleen lukken als je bijbehorende kofferrek hebt, welke ook op de K1100 zit.
Ron,
foei, foute foto genomen, hier de goeie,
Koenraad
[img]/import/photos/p26998s.jpg[/img]
Reactie van bezoeker 'John Z', geïmporteerd van het oude forum:
Beste koenraad,
Nadat de 35L topkoffer beschikbaar kwam voor de K1100LT was er ook een speciale set te koop bij BMW om een 35L topkoffer te monteren op de K100/75 serie.
Bij deze set zaten speciale aanpassingen zodat de 35L topkoffer en de originele zijkoffers spanningvrij gemonteerd kunnen worden.
Het onderdeel nummer van deze set is 46542316220 te vinden bij REALOEM.
Monteren zonder deze set met zelfbouw aanpassingen is zeker mogelijk, let er echter op dat de zijkoffers dan nog spanningvrij te monteren zijn!
Veel suc.6
John Z
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:<blockquote>Gaat het hier om een originele BMW-koffer welke ook op de K1100 zit, dan gaat het alleen lukken als je bijbehorende kofferrek hebt, welke ook op de K1100 zit.
Ron,
foei, foute foto genomen, hier de goeie,
Koenraad</blockquote>Koenraad,
Als ik de foto goed bekijk, gaat het kofferrek van een 1100 wel passen, ik was na ik nu lees niet helemaal duidelijk, ik bedoelde geen handvatten in de kont van het zadel. Op bijgaande foto het kofferrek wat ik bedoel, gemonteerd op mijn eigen K.
Grt,
Ron
[img]/import/photos/p27029s.jpg[/img]
Reactie van bezoeker 'koenraad', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Beste koenraad,
Nadat de 35L topkoffer beschikbaar kwam voor de K1100LT was er ook een speciale set te koop bij BMW om een 35L topkoffer te monteren op de K100/75 serie.
Bij deze set zaten speciale aanpassingen zodat de 35L topkoffer en de originele zijkoffers spanningvrij gemonteerd kunnen worden.
Het onderdeel nummer van deze set is 46542316220 te vinden bij REALOEM.
Monteren zonder deze set met zelfbouw aanpassingen is zeker mogelijk, let er echter op dat de zijkoffers dan nog spanningvrij te monteren zijn!
Veel suc.6
John Z
John, Ron,
bedankt voor jullie reactie, ondertussen heb ik met het onderdeelnummer de tekening gevonden van het bevestigingsset waarover ik beschik bij de topkoffer. De vorige tekening (van het set voor een K1100) had ik al gevonden maar was niet bruikbaar voor dit set, dit bevestigingsset is toch helemaal anders dan dit voor een K1100. Dit weekend ga ik met alle info aan de slag om de topkoffer te monteren. Ik beschik dus over het goeie set en zal dit niet moeten aanpassen.
Dank !
groeten,
koenraad
|