Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ruw lopen BMW R100RT
als je harder rijdt moet de onsteking ook vroeger komen ,vooral in de 5 bij 4500 toeren.
als die vervroeger niet goed werkt krijg je geen goede ontbranding in de cil.en kan de bougie zwart uitslaan ,mischien moet je het hier zoeken.
groet marc.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Ga eens voor de lol bij een autobedrijf langs en vraag of je de CO meter in de linker en de rechter uitlaat mag prikken. De waardes van CO én HC noteren zowel stationair als op pakweg 3000 tpm. Dan praten we verder.
Al eens comressie gemeten?
Het is wel een uitdagende storing. Merk je dat de ene cilinder warmer of zo is?
Ik heb dat eens gehad met een kapotte bougiekap en inderdaad bijna hetzelfde met een carburateurmembraam wat een (minimaal) scheurtje had.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dokker', geïmporteerd van het oude forum:

Denk ook dat het een vd membramen is,bij mij hield hij in bij 116 km.Gelijk beide vervangen.Grtjs RG
Reply
Reactie van bezoeker 'Benno van Ham', geïmporteerd van het oude forum:

Ok, membranen vervangen ondanks dat ze er nog goed uitzagen. Geen verschil.
Bougies ook maar vernieuwd voor Bosch WR7DC. Bougies blijven schoon maar probleem bestaat nog steeds. Co links 3,5% rechts 4%. Hc niet te meten bij het bedrijf waar ik de CO-meter mocht gebruiken.

Ik begin zelf vermoedens richting de aandrijflijn te krijgen. Is er een eenvoudige manier om te controleren hoe het met de aandrijflijn tussen versnellingsbak en cardan zit zonder alles uit elkaar te moeten halen

Benno
Reply
Hoi, Benno vd Uralclub ?

Paar ideetjes, ik neem aan dat olie peil niet te hoog is? werkt vervroeger goed?

Aandrijflijn is wel te testen, maar in vrijstand dit verschijnsel niet ?

Als het zich voor doet: gas terug, koppeling in, kijken of het blijft, dan aandrijflijn verdacht, zo proberen uit te sluiten en zoeken.
Blok goed vast ?

succes

grt, peter v oossanen
Reply
Mijn ervaring is dat er altijd wel een toerengebied is waarin de boxer ietwat ‘ruwer’ loopt. Ik had ooit een splinternieuwe R100/7 die tijdens het inrijden niet harder wilde dan 120. Daarboven hield 'ie in. Met een losgedraaide benzinedop wilde hij wèl harder. Er was iets mis met de ontluchtingsventielen. Bij jou zal het waarschijnlijk een andere oorzaak hebben, maar je weet nooit. Ik heb met mijn Norton een keer het advies gehad om een hele nieuwe ontsteking te monteren, terwijl het gewoon bleek te liggen aan de ho-houwer, die af en toe ongewild sluiting maakte.
Reply
Hallo Benno,

Controleer of de benzine kranen en filters in de tank schoon zijn.

Bep van Malde
Reply
Reactie van bezoeker 'Benno van Ham', geïmporteerd van het oude forum:

Nou het is bijna opgelost zullen we maar zeggen. Na de diverse tips hier toch de synchronisering blijven verdenken. Uitenidelijk heb ik twee dingen gedaan.

1. Membranen opnieuw gemonteerd waarbij ik eerst vaseling in de groef heb gesmeerd en de mebranen daarin 'geplakt' heb.

2. carburateurs opnieuw gesynchroniseerd.

notor trilt nu meer bij lage toeren <3000 maar is veel rustiger in het hogere toerenbereik >4000.

hier kan ik prima meeleven, allemaal bedankt voor de input.

Benno.

P.s. Slecht schakelende bak bleek bij ook te liggen aan vastzittende pedaal in de voetsteun en niet in de bak. Paar drupjes olie en de bak schakelt weer als boter
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)