Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum:
Ha Marion, als ik het hele verhaal op een rijtje zet, heb je goed besloten, jammer van die 100 euro, dat is leskosten geweest . Maar die prijs is ook erg hoog voor deze laag vermogens r45. Mijne heb ik ooit voor 900 euro gekocht, 4 jaar terug, de 35 pk uitvoering. En heb toen 2 jaar gereden voor eerste echte klus (versnellingsbak) Als de wendbaarheid je aanspreek en het gewicht is een r65 wellicht een optie voor je. Worden ook ruim aangeboden en vaak voor prijzen onder deze 1750. De motorkarakteristiek van de r65 geeft wat meer rij gemak, kan ik je verzekeren na beide gehad te hebben. Kijk rustig verder, en voorkom misleiding door verkopers.
Succes en voel je welkom met vragen alhier.
Grt, Peter
Kunnen we helpen?
Zet een advertentie op marktplaats te zetten dat deze man een deugniet is.
Zie je wel vaker.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee
Zullen we bieden tot hij een ons weegt met een klein bedrag.
Hallo beste mensen,
Hierbij kom ik toch nog even terug met positieve info. Ik had de huidige R45-eigenaar (‘die Gorkummer’) voorgesteld om sam-sam te doen. Hij 50 euro en ik 50 euro schade aan handgeld. Tevens heb ik hem gewezen op deze topic (‘Achterband te hoog?’) in dit forum. Afgezien van het wegnemen van misverstanden tussen ons, heeft hij mij verzekerd dat ik te allen tijde kan rekenen op de teruggave van mijn handgeld, zodra hij zijn BMW heeft verkocht. Hij is in prijs gezakt en ik mag alsnog een proefrit van een dag maken met een volle tank benzine. En dat is geen voorwaarde i.v.m. dat handgeld. Kijk, dat is nog eens een blijk van een mentaliteit van BMW-jongens onder elkaar. Vandaar dat ik deze zeer sportieve geste toch nog even onder jullie aandacht wil brengen, want dat handgeld houden was zijn goedrecht. Mijn vertrouwen is terug, want fisiek mag zijn gezondheid belabberd zijn, zijn kop zit nog goed in elkaar. Prima vent!
Groet, Marion
Okee als dat nu mogelijk is geworden dank zij of dank zei dit Forum dan is dat prima, en of dat dan direct of indirect is zal mij een zorg zijn.
Het feit ligt er.
pss ik wil wel een foto zien van jou nu bij de R45 natuurlijk als je die proefrit gaat maken
Evengoed Marion zou ik deze R45 waarschijnlijk niet kopen. Want er mist te veel. Bovengenoemd een R65, vrijwel hetzelfde gewicht en wat meer power of een 75 of 80 zijn volgens mij betere keus. Dit motorconcept is begonnen met een 750 (en een 500) blok, daar zullen de afmetingen, maten en gewichten en dergelijke dus ook wel op zijn gebaseerd. Als BMW voor de Duitse verzekeringsregels lichte en minvermogende motoren bouwt doen ze het concept tekort. Zelf heb ik een R80/7 en volgens mij is dat ongeveer de leukste van de hele serie, waarbij ik denk dat voor zijspangebruik de 100 nog wel een goed argument heeft.
Sterkte bij je beslissing,
Egbert
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:
Marion,
mijn BMW geschiedenis: K75, R45 (35PK), R65 en nu R80RT. De R80RT vind ik daarvan het fijnst. Hij staat naast een oude harley zijklepper die natuurlijk op een heel andere manier wordt ingezet.
Een R80 schijnt de beste BMW te zijn of beledig ik nu mensen...
mvg,
Tom
Marion dank voor je foto, wat is er met de motor gebeurd?