Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onderhoud chrome bochten
Hallo allen,
Sinds paar maanden nieuwe chrome bochten en balanspijp op mijn r45, via hobbyist, van London uitlaten. Ik heb reeds deze vraag aan London gesteld, doch antwoord krijg ik niet. Nu dus hier, Hoe hou ik de bochten zolang mogelijk netjes ?
Ik rijd eigenlijk niet met pekel, en niet veel met nat weer. Ineerste instantie met silicone spray behandeld, die regent eraf, en de bocht kreeg roest plekjes, deze nu weg gepoetst met chroompoets, nu lijken ze netjes te blijven, wat is de ervaring van jullie ? ik wil nl. zolang mogelijk genieten van het Chroom .

Dank alvast

Grt, Peterr45
Reply
het beste kun je zo min mogelijk rijden maar waarom rij je dan motor om te poetsen of om te rijden .geniet je meer van het kijken naar al dat chroom of van het rijden .mij lijkt het dat je een motor hebt om mee te rijden ,ik rij zomer en winter ook door de pekel.laat die uitlaat lekker roesten .
groet marc
Reply
Reactie van bezoeker 'Toontje', geïmporteerd van het oude forum:

Het is inderdaad het beste om een motor onder een warme glazen stolp te zetten .
Dan blijft tie het mooist en stofvrij maar mijn motor is er voor mij en ik maak 'm maar weinig schoon . Zomer , winter , pekel enz. inmidels met die van mij , een K75 270.000km gereden .
Reply
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

laat ik nu op boxer meetings altijd mooie bochten zien, dus die ridjen wel, doch niet door pekel ? ben benieuwd hoe die mensen ze netjes houden

ik hoor het graag

grt, peter

laten roesten kunnen we allemaal, goed onderhouden is schijnbaar een kunst
Reply
Reactie van bezoeker 'freek', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Peter, Ik heb wel uitlaten van een ander merk gemonteerd,en daar werd bij onderhoudstips aangeraden de uitlaten,na goed schoongemaakt te zijn, in de was te zetten. succrs!
Reply
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo allen,
Sinds paar maanden nieuwe chrome bochten en balanspijp op mijn r45, via hobbyist, van London uitlaten. Ik heb reeds deze vraag aan London gesteld, doch antwoord krijg ik niet. Nu dus hier, Hoe hou ik de bochten zolang mogelijk netjes ?
Ik rijd eigenlijk niet met pekel, en niet veel met nat weer. Ineerste instantie met silicone spray behandeld, die regent eraf, en de bocht kreeg roest plekjes, deze nu weg gepoetst met chroompoets, nu lijken ze netjes te blijven, wat is de ervaring van jullie ? ik wil nl. zolang mogelijk genieten van het Chroom .

Dank alvast

Grt, Peterr45
Hoi Peter,

Ik heb de reacties gelezen en denk niet dat je op deze antwoorden zat te wachten. Voor het grootste gedeelte ligt het snelle roesten aan de kwaliteit van het chroomwerk. Tot enige jaren geleden was de standaard procedure, verkoperen, vernikkelen en daarna verchromen. De chroomlaag wordt alleen aangebracht om het verkleuren van de nikkellaag tegen te gaan, deze chroomlaag geeft geen corrosie bescherming. De corrosie bescherming wordt opgebouwd door de koper en de nikkellaag op het staal. De koperlaag werdt gepolijst om hoogglans te verkrijgen. Tegenwoordig echter om tijd en geld te besparen hebben ze nikkelbaden met opvullend vermogen zodat er niet meer gepolijst hoeft te worden. De dikte van de nikkellaag en de spreiding van het bad (dat het nikkel goed in de hoekjes neerslaat) is belangrijk om kwaliteit te halen. Mijn mening is dat de kwaliteit van het chroomwerk bij London in dit geval onder de maat is.

met vriendelijk groet
Reply
Reactie van bezoeker 'Berend', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi

Ik heb enige jaren geleden bij de hobbyist originele bochten gekocht. De rechter verkleurd een beetje ( bruin, temperatuur ) ,maar ze zien er nog spic en span uit.
Goede kwaliteit verloochend zich niet
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan de KLein', geïmporteerd van het oude forum:

KLopt de bochten van London zijn van een bedenkelijke kwaliteit. Heb ze ook en het chroom bladdert er op aommige plaatsen gewoon af.
Reply
Kritiek op een produkt is OK uiteraard, maar dit is een beetje ongefundeerd. Ik rijdt ook alweer enkele jaren met een uitlaatsysteem van London, en hier geen probleem. Poetsen doe ik niet veel, overigens.
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Een beetje blauw aanlopen is toch niet erg?
Dat krijg je met choompoets wel weer redelijk af.
Hoort gewoon bij een boxer vind ik.

Chris
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)