Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alarmlichtschakelaar K100RS
Hallo,

Ik heb gisteren bij onze sponsor een alarmlichtschakelaar gekocht voor mijn K100RS. Kan iemand me uitleggen hoe je deze het beste kunt monteren en waar deze onder de tank moet worden ingestoken? Alle tips zijn welkom!

Met dank en met groet, Hans
Reply
Hans,
toen ik zo'n ding kocht voor mijn /7 kreeg ik er montageinstructies bij. Dit was dus wel voor een Airhead en ik denk dat het electronisch niet zo veel zal verschillen. Want wel allemaal door dezelfde lieden ontworpen. Als je mailt naar boesrijk2home.nl met iets anders voor de 2 dan stuur ik je binnenkort scans van de montage instructies. Hooguit zal je het relais ergens anders moeten monteren, dat zal dan wel blijken uit bijgeleverd montagemateriaal. En eventueel denk ik daarover met je mee. Ik heb nog nooit bij een K onder de tank gekeken, ook weer interessant. Als het haalbaar is voor je om naar Beetsterzwaag te komen dan kan ik je er wel mee helpen. Beetsterzwaag ligt tussen Heerenveen en Drachten, in Friesland.
Groeten,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'kees roozemond', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Hans,

Als het goed is heb je alleen een schakelaar gekocht die geplaatst kan worden in het zachte paneel waar je eerst een dummy afdekking verwijdert.
Voor de verder montage is het makkelijker dat de tank tijdelijk verwijderd wordt.
Het 2-aderige snoer om het balhoofd leiden en de stekker onder de tank in de aanwezige (contra)stekker steken.

Als je geen elektrisch schema hebt:
http://bmwk.byethost22.com/sleutelen/ele...gemeen.htm

Het gaat om de stekker 'Warnblink Schalter' verbonder met de 'Blinker-Einheit'

@Egbert: bij deze moderne "K" jongens is alles voorbereid; alleen 2 draadjes moeten kortgesloten worden (=:

Met vriendelijke groet,
Kees
Reply
OK Kees,
ik ben zoals al gezegd niet thuis in de K wereld. Makkelijk dat het al is voorbereid. Hoeft hans niet in de sweach langs te komen.
Groeten,
Egbert
Reply
Hans en Kees,
op de Airhead-site (effe googelen) staat nog iets hierover. Je kan aan je relais zien of het wel of niet 4 lichten tegelijk kan aandrijven. Zoek in de lijst van technische artikelen. Er is een artikel met foto's van wel/niet bruikbare relais. En inderdaad, zij zeggen ook dat met het juiste relais de hele klus niet meer is dan:
dummy-plaatje er uit peuteren
bedrading door het gat duwen
steker zoeken en bedrading inpluggen (gepoold dus kan niet verkeerd)
schakelaar in het paneel drukken.
Groeten,
Egbert
Reply
Hoi Egbert, Hoi Kees,

Bedankt voor jullie beider reacties. Ik ga later deze week even onder de tank van een K100 van een vriend kijken (die K van hem heeft ook zo'n schakelaar). Dan moet het me helemaal duidelijk worden denk ik. Ik houd jullie op de hoogte.

Groetend,

Hans
Reply
Quote:Hoi Egbert, Hoi Kees,

Bedankt voor jullie beider reacties. Ik ga later deze week even onder de tank van een K100 van een vriend kijken (die K van hem heeft ook zo'n schakelaar). Dan moet het me helemaal duidelijk worden denk ik. Ik houd jullie op de hoogte.

Groetend,

Hans
Ik heb inmiddels onder de tank van een andere K100 gekeken en ik kwam op internet ook nog een originele handleiding voor de inbouw van alarmlichten op een K100 tegen. Als iemand hierin interesse heeft, zal ik het PDF-bestand naar je mailen.

Bij mij is de installatie gelukt!

Hans
Reply
Reactie van bezoeker 'Jop', geïmporteerd van het oude forum:

Die handleiding wil ik wel van je hebben ! jopdegruijter@hotmail.com
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)