Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bijgeluiden versnellingsbak
Reactie van bezoeker 'Walter', geïmporteerd van het oude forum:

bij een warme motor (r1100rt) en de versnellingsbak in de neutraalstand hoor ik een tikken/ratel geluid. Als je koppeling indrukt dan is het weg. Een paar keer ontkoppelen wordt het meestal minder. Wat kan dit zijn en kan het kwaad.
Reply
Reactie van bezoeker 'Louis van Rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo walter,

M'n R100RS uit 1979 heeft exact hetzelfde. Bij een warme tot hete motor en bak komt er een snorrend, licht ratelend geluid uit de versnellings bak dat verdwijnt als je de koppeling intrekt. De bak staat dan in z'n vrij, uiteraard.
Ik heb gehoord dat het geen kwaad kan als het niet excessief is, de R kan er oud mee worden.
Ik denk dat het niet het druklager is, dat komt onder spanning te staan als je de koppeling in knijpt. Dan zou je juist een ratel horen, zou ik zeggen. Dat is ook mijn ervaring met versleten lagers in versnellingbakken, je hoort ze als je ze belast.
Ik weet niet waar het snorren van daan komt, maar kwaad kan het waarschijnlijk niet. Doorijden maar met de R, daar is ie voor gemaakt.

dag, louis.
Reply
Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum:

ik denk dat het geluid wordt veroorzaakt door een versleten druklager. dit lager is het beste te vervangen als je de koppelingsplaat/platen vervangt, omdat de boel dan toch al open ligt.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)