Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kan een accu "lui" worden?
Reactie van bezoeker 'Monica', geïmporteerd van het oude forum:

De motor (BMW R 1200C) van mijn ega staat al even op stal (lees een half jaar), en hij heeft m al die tijd aan de druppellader gekoppeld. Ik vraag me af of dat dan geen effect heeft op de accu? Het is een gel-accu. Ik weet dat druppellader je accu "conitioneert" (leegtrekken en weer opladen), maar toch? Mijn motor (BMW F650) staat binnen voor de winterstop, en ik wil eigenlijk ook wel gebruik maken van de druppellader, maar t zou zo vervelend zijn als zijn accu het niet volhoud voor de tijd dat ik de lader gebruik.
Reply
Ik weet er niet zo veel van het is voor mij nog relatief onbekend maar hier staat er wel wat over: http://www.abgcampertechniek.nl/energie....Gel%20accu
Reply
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Je kunt die lader toch gewoon om de week wisselen? Niks aan het handje, deed ik ook altijd.

Even wat anders: hoe zat het ook alweer met die gelaccu's, kun/moet je die wel aan een druppellader hangen?
Reply
Reactie van bezoeker 'John C', geïmporteerd van het oude forum:

Een accu/batterij wordt mogelijk lui van elke keer een klein beetje bijladen.
De accu soms flink ontladen is dus goed,maar dan daarna ook weer voldoende bijladen.
Zelf laad ik accu's(van meerdere motoren) om de maand op,met een ouderwetse
lader.
Daarna sla ik ze vorstvrij op.
Ik heb een Yuasa accu ooit meer dan 10 jaar acceptabel gehouden,maar ik kon op het laatst dan ook gelukkig terugvallen op de kickstarter.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)