01-13-2008, 08:07 PM
Reactie van bezoeker 'age', geïmporteerd van het oude forum:
wie heeft er advies op het volgende dilemma: Een paar weken geleden is mijn r100rt tijdens het rijden gaan kort gaan inhouden. Na dire keer ben ik naar de kant gegaan en er bleek veel te weinig olie in de machine te zitten. Na het bijvullen starte het ding niet meer. Bang voor beschadiging door te weinig olie heb ik de machine uit elkaar gesleuteld. Er bleek droogloopschade te zijn opgetreden. De machine weer in elkaar gezet met nieuwe zuigerveren (plus alle ringen pakkingen etc) tevens zijn de koppen gereviseerd door .... de hobbyist. Nu wil de machine alsnog niet starten. Er is genoeg aanvoer van benzine (bij de startpoging knalt hij af en toe hevig en lijkt het ne af hij wel "iets" wil. De bougies vonkenzee onregelmatig. Ik denk dus aan een ontstekingsprobleem. Accu is goed, dynamo is net nieuw, er zijn nieuwe bougies gemonteerd. Ik zie geen lekkkage opde kabels vanaf de bobines Heeft iemand tips waar ik moet zoeken??
Alvast dank
Age
wie heeft er advies op het volgende dilemma: Een paar weken geleden is mijn r100rt tijdens het rijden gaan kort gaan inhouden. Na dire keer ben ik naar de kant gegaan en er bleek veel te weinig olie in de machine te zitten. Na het bijvullen starte het ding niet meer. Bang voor beschadiging door te weinig olie heb ik de machine uit elkaar gesleuteld. Er bleek droogloopschade te zijn opgetreden. De machine weer in elkaar gezet met nieuwe zuigerveren (plus alle ringen pakkingen etc) tevens zijn de koppen gereviseerd door .... de hobbyist. Nu wil de machine alsnog niet starten. Er is genoeg aanvoer van benzine (bij de startpoging knalt hij af en toe hevig en lijkt het ne af hij wel "iets" wil. De bougies vonkenzee onregelmatig. Ik denk dus aan een ontstekingsprobleem. Accu is goed, dynamo is net nieuw, er zijn nieuwe bougies gemonteerd. Ik zie geen lekkkage opde kabels vanaf de bobines Heeft iemand tips waar ik moet zoeken??
Alvast dank
Age