Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RT100RT met startproblemen
Reactie van bezoeker 'age', geïmporteerd van het oude forum:

wie heeft er advies op het volgende dilemma: Een paar weken geleden is mijn r100rt tijdens het rijden gaan kort gaan inhouden. Na dire keer ben ik naar de kant gegaan en er bleek veel te weinig olie in de machine te zitten. Na het bijvullen starte het ding niet meer. Bang voor beschadiging door te weinig olie heb ik de machine uit elkaar gesleuteld. Er bleek droogloopschade te zijn opgetreden. De machine weer in elkaar gezet met nieuwe zuigerveren (plus alle ringen pakkingen etc) tevens zijn de koppen gereviseerd door .... de hobbyist. Nu wil de machine alsnog niet starten. Er is genoeg aanvoer van benzine (bij de startpoging knalt hij af en toe hevig en lijkt het ne af hij wel "iets" wil. De bougies vonkenzee onregelmatig. Ik denk dus aan een ontstekingsprobleem. Accu is goed, dynamo is net nieuw, er zijn nieuwe bougies gemonteerd. Ik zie geen lekkkage opde kabels vanaf de bobines Heeft iemand tips waar ik moet zoeken??
Alvast dank

Nog een toevoeging: Er was GEEN droogloopschade
Reply
Start hij niet meer (startmotor komt niet rond) of slaat hij niet aan?

Om aan te slaan moeten er voldoende brandstof, lucht en vonken zijn.
Valse lucht kan een boosdoener zijn, ook de membramen van de carbs willen wel eens stuk zijn.En de elektronica onsteking, bobines etc
Reply
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, misschien had het inhouden sowieso niet te maken met te laag olie niveau, echter kwam het door een ontstekingsprobleem ? model vanaf 1981 ? bekijk de hall gever en het module (onder tank) voor die tijd; punten ok ?

succes!
Reply
Reactie van bezoeker 'Age', geïmporteerd van het oude forum:

Voorbijganger: de startmotor komt goed rond, maar hij slaat niet aan. Af en toe een luide knal: wel brandstof en maar af en toe een goede vonk. Ik ga er gemakshalve even vanuit dat er brandstof voldoende is, getuige de ontploffingen die er plaatsvinden (als er af en toe wel een goede vonk is.) Ga het dus eerst maar in de electriek zoeken. De bougies geven nl op het zicht geen optimale vonk. (Volgens een collega kan het aan de condensator liggen)
Peter45: Ik denk inderdaad dat het inhouden niet aan het lage oliepeil heeft gelegen. Het uitelkaar sleutelen had (misschien) dus niet gehoeven. Aan de andere kant geeft het wel een opgeluchtgevoel dat alles er mooi uitziet :-). De koppen heb ik laten reviseren dus daar heb ik nu in ieder geval geen olieverbuik meer door. Scheelt ook weer in de milieuvervuiling. Model is van 1983. De module (onder de tank) heb ik reeds vervangen. Ik ga in ieder geval het gehele electrische circuit maar eens na. Dank in ieder geval voor de tips! Als ik er uit ben meld ik dat wel.

Reactie van bezoeker 'Age', geïmporteerd van het oude forum:

Nou hij doet het weer hoor!. De halgever was inderdaad deffect. Na wat ge...... gelukt in elkaar te schroeven. en na wat expert-advies ook nog gelukt om het tijdstip goed af te stellen.
Een gelukkig man tort weer op zijn BMW rond!!

Dank voor de tips!!

Mooi zo

ff een vraagje volgens mij heb jij geen condensator toch?
Reply

Hey voorbijganger,

Nee bij de electronisch ontsteking is geen condensator gemonteerd

groet

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)