Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:
Is je koppeling goed afgesteld? Via het boutje achterop de bak kun je stellen, het is bij mij al een tijd geleden dus de exacte afstelmethode weet ik helaas niet meer. Iemand anders?
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:
Heb het boek van Peters er eens bij gepakt(gaat over de 5 types,dit zal wezenlijk niet veel verschillen).
De speling van het koppelingshandle op het stuur moet circa 2-3 mm bedragen.
Wanneer deze afstelmogelijkheid aan zijn eind is moet de wartelmoer ingedraaid worden, vervolgens de afstelling van de koppelingshevel op de versnellingsbak herzien.
Contramoer losdraaien en stelbout indraaien.
Daarna de juiste speling weer instellen met de wartelmoer op het stuur.
Er wordt verder niet vermeldt hoeveel speling de koppelingshefboom op de bak moet hebben, zelf stel ik hem altijd af totdat de stelbout vast aanloopt en dan dan een tikkie terug zodat er enige speling op blijft zitten.
Ook nog even in de originele beschimmelde handleiding gekeken, wordt je ook niet wijzer van.
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:
Doet misschien niets af aan het zwaar gaan van de koppeling,maar ik zie dat het afdichtingsrubber ook ontbreekt, hierdoor kan er allerlei troep bij het lagertje komen of er voor zorgen dat de boel daar gewoon vast zit.
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:
Als de plaat flink versleten is, wordt de belasting ook anders omdat de geometrie van de drukgroep verandert.
Reactie van bezoeker 'stau', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
eerst demonteren, kan zijn dat er inderdaad vuil is bij gekomen, wel een nieuw rubber bestellen.
Kijk gelijk even of alles ( vooral de bus en lager ) soepel loopt, wil wel eens voor komen dat de bus is opgekropt
mfg. staus
Reactie van bezoeker 'mark', geïmporteerd van het oude forum:
Bedankt voor de reacties zover, ik ga ermee aan de slag.