Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Frank', geïmporteerd van het oude forum:
Wie weet of de eindaandrijving met achtervork van een K100 overgezet kan worden op een R100, ik zoek namelijk een eindoverbrenging met de verhouding 34/11 of 32/11 en deze is voor mijn motor niet te vinden bij de bekende BMW shops of via internet, dus ik ben even aan het informeren of deze is om te bouwen?
gr. Frank
Of het past weet ik niet maar welke heb je er nu opzitten? Kan eventueel met je ruilen
voor een standaard type voor 60/5 of een 50/5. Zoek er een voor een zijspan, dus.....
Frank,
32/11 en de 34/11 kan je gewoon kopen, tweedehand en nieuw of alleen de tandwielen.
de 33/11 deze zit tussen de 32/11 en de 34/11, is het meeste uitgebracht dus ook het makkelijkst te vinden.
Richard
Bedankt voor jullie reactie's, ik heb zelf een 37/11 verhouding erop zitten, effect een R 100 met de eigenschappen van een crosser, ik wil zelf een 33/11 maar om er een te vinden valt juist erg tegen want ik heb monolever achtervork, de meeste die aangboden worden zijn voor parralel. Wanneer de vork van een K 100 past kan ik ook een dikker acherwiel erin kwijt, ik heb namelijk een setje PVM 3 spaaks velgen met achter een 160 band liggen en het zou mooi zijn als ik die kan gebruiken, tevens kost voor mij een complete achtervork met klok Ä 100 euro.
gr. Frank
Hoe bedoel je, heb je de spullen voor Ä100,= te koop of heb je wat gekocht voor Ä100,= of kun je de K spullen kopen voor Ä 100,=
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:
Bij siebenrock kan je een langere 5e versnellingstandwiel krijgen. Is dat een idee?
Hoi Marcel en Bert,
De spullen liggen voor mij klaar voor Ä 100 euro en een andere 5 versnelling zou een optie zijn maar daarmee verander ik alleen de 5 de versnelling, en ga je zuiniger rijden maar qua comfort verander ik het liefst de eindaandrijving zodat ik in alle gebieden wat nustiger kan rijden, je schakelt je nu suf omdat de motorveel teveel toeren draait.
gr. Frank