Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ontsteking afstellen
#1
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Kan iemand mij helpen hoe ik mij ontsteking van mijn R 75/6 moet afstellen. Het is een tijd geleden dat ik dit gedaan heb. Ik weet wel waar ik alles kan vinden.(de tekens op het vliegwiel e.d.)
Alvast hartelijk dank
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Ron Bruijn', geïmporteerd van het oude forum:

Welk type onsteking zit op deze motor. Alleen puntjes met een vervroeger of al electronisch.

Groetend,


Ron Bruijn
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Alleen puntjes met vervroeger

groetjes Cees
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Ron Bruijn', geïmporteerd van het oude forum:

Adres opgeven stuur ik je een setje nieuwe puntjes, die heb ik over en gebruik ze nooit meer.
Verder zal ik dan een kopie sturen van het werkplaats handboek waarin het beschreven staat.
Mijn ervaring is wel dat je na ca. 500 km na het vervangen van de puntjes het geheel weer moet afstellen i.v.m. slijtage van de nok die op de puntjes zit.
Afstellen op 0,4 mm maximale opening.
Voorontsteking links recht op het S teken, indien er teveel verschil inzit een gemiddelde zoeken.

Groetend,

Ron Bruijn

Ron.bruijn@hccnet.nl
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt Ron,

Kan je mij ook helpen aan een vervroeger die van mij is niet zo best meer. Bedankt voor de puntjes. Mail ff je banknummer dan vergoed ik je de onkosten.

Groetjes Cees van Duijn,
Drieplassenweg 10
2225 JK Katwijk aan Zee

Reply
#6
Reactie van bezoeker 'F. Stappers', geïmporteerd van het oude forum:

kan iemand mij helpen aan een (nederlandse) omschrijving / afbeeldingen hoe ik het electrisch systeem van een r50 moet aansluiten.

Ik ben bezig met de restauratie van een R50 uit '57.
de motor ben ik in elkaar aan het zetten middels de "exploded vieuws" daar ik de motor in onderdelen van mijn vader heb georven.
nu wil ik de kabelboom goed aansluiten.
helaas vind ik (voor mijn gevoel) in een Clymer werkplaatsboek niet de volledige duidelijkheid die ik zou willen.

alvast bedankt.

Groeten

Frans Stappers
Grubbenvorst
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Adres opgeven stuur ik je een setje nieuwe puntjes, die heb ik over en gebruik ze nooit meer.
Verder zal ik dan een kopie sturen van het werkplaats handboek waarin het beschreven staat.
Mijn ervaring is wel dat je na ca. 500 km na het vervangen van de puntjes het geheel weer moet afstellen i.v.m. slijtage van de nok die op de puntjes zit.
Afstellen op 0,4 mm maximale opening.
Voorontsteking links recht op het S teken, indien er teveel verschil inzit een gemiddelde zoeken.

Groetend,

Ron Bruijn

Ron.bruijn@hccnet.nl
tip:
indien je puntjes voorzien zijn van een zogenaamde novotex (hardweefsel) nok, gooi ze dan een week voor montage in dikke olie.
Vluchtig reinigen met terpentine.
De nok zal zich volzuigen met olie, die dan steeds als een "stempelkussen" werkt.
Door de druk op de nok met openen zal een klein beetje olie lossen, als de nok weer loskomt zuigt hij deze weer op.
Ik weinig gebruikte maar zeer goede methode, je puntjes zullen nok-gezien een ZEER lange levensduur hebben.

Chris
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Kees den Uijl', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:kan iemand mij helpen aan een (nederlandse) omschrijving / afbeeldingen hoe ik het electrisch systeem van een r50 moet aansluiten.

Ik ben bezig met de restauratie van een R50 uit '57.
de motor ben ik in elkaar aan het zetten middels de "exploded vieuws" daar ik de motor in onderdelen van mijn vader heb georven.
nu wil ik de kabelboom goed aansluiten.
helaas vind ik (voor mijn gevoel) in een Clymer werkplaatsboek niet de volledige duidelijkheid die ik zou willen.

alvast bedankt.

Groeten

Frans Stappers
Grubbenvorst
Hoi Frans,

Er zijn diverse websites (vooral Amerikaanse) met ontzettend veel informatie over de R50, bijvoorbeeld: http://w6rec.com/duane/bmw/R69diagram.jpg.
Ik heb mijn R50/2 (uit '63) ook eens geheel uit elkaar gehad. Als je er met deze info niet uitkomt kan ik nog wel het ÈÈn en ander opduiken denk ik, de elektrische installatie van de R50 is erg simpel.

groet,
Kees den Uijl

[img]/import/photos/p22750s.jpg[/img]
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Frans. Ik kan je ook wel helpen en woon in Blerick. Moet je even een mailadres of zo doorgeven, regelen we wel wat.
Lei.
Reply
#10
Quote:Hallo Frans. Ik kan je ook wel helpen en woon in Blerick. Moet je even een mailadres of zo doorgeven, regelen we wel wat.
Lei.
Hoi Lei, heb je nog steeds informatie beschikbaar voor de R50 (bj ± 1957)?

Peter
(peterpub@planet.nl)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)