Threads: 1
Met dit lichte vriesweer heb ik last dat mijn moter telkens in wil houden en dan weer vooruit wil. Mijn grote vermoeden is ijsfafzetting in de venturi. Bestaat hier een remedie voor?
Bij auto's met een carburateur had je keus om de luchtaanvoer via het uitlaatspruitstuk te laten lopen waaerdoor je verwarmde lucht aanzoog. Bij motorfietsen heb je die keus niet.
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
Bij een boxer worden de carbs. toch redelijk warm gehouden door de luchtstroom langs de cilinders?
ik heb nergens last van, anderen wel?
Mischien heb je wel erg veel water in je vlotterkamer?
Chris R90S
Dat inhouden had ik laatst ook, ik heb de vlotterkamers schoongemaakt.
Die waren niet echt vies.
Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo,
Met mijn 60/7 heb ik ook last gehad van ijsafzetting. Wat ik toen gedaan heb is zowel met stilstaande als met draaiende motor wd-40 in de carburateur gespoten (niet te zuinig).
Dus aanzuigbuizen eraf en dan gewoon de hele inlaat inspuiten.
Daarna de hele winter geen centje pijn meer.
Niet relevant voor de boxers, maar soms wordt een lampje in het luchtfilterhuis ingebouwd. Geeft net voldoende warmte om bevriezing te voorkomen.
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:
Rij ook nog steeds met de R75/5 met dit weer, geen problemen mee,loopt perfect.
(met 36 mm Dellorto en Green luchtfilters).
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:
Merkbenzine heeft momenteel winterbenzine in de pomp met anti-ice dope. Wittepompensap levert nu de overgebleven zomerbenzine heb ik gehoord. Het prijsverschil moet ergens vandaan komen. Tank je witte pomp oid?
Benzine komt bij een groot merk met een schelp vandaan. De carburateurs zijn tjdens het rijden erg koud, dus opwarmen door de koellucht van de cylinders is in ieder geval niet voldoende.
Heeft iemand ervaring met metalen bussen tussen carb's en cylinderkoppen in plaats van de rubber aanzuigbuizen?
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Toch maar eens kijken of er nergens water in de tank, carb's of in de filters in de kranen zit.
Ik rij met mijn R90 de hele winter, ook in Scandinavië, zonder enig probleem.
Je kan ook een scheut ethanol in de tank mikken, dat bindt het water en wordt dan met de benzine meegenomen en verbrand. (of was het methanol, dat vergeet ik steeds)
Groeten, Paul.
Paul,
voor zover ik me denk te herinneren inderdaad Ethanol, de brandstof die in Amerika ook veel bij races wordt gebruikt. Schijnt ook een iets hetere verbranding op te leveren, heb ik me laten vertellen.
Groeten,
Egbert