Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor voorzien van extra nummer
Hallo, onlangs een r45 erbij gekocht welke voorzien is van 650 zuigers/clininders/carburateurs/cardan. Dus eigenlijk een r65, maar nu het aparte: rechts naast het originele motornummer staat met slagcijfers dit nummer getikt: 850683, wat houd dit in ? is dit een nummer van een revisiebedrijf ofzo ? Het blok is in idergeval niet gelijk aan het frame nummer. Verders zit er een aparte diepere carterpan onder.
Wie weet het?
ik ben erg benieuwd hiernaar.

Grt, Peterr45

[img]/import/photos/t4448s.jpg[/img]
Reply
nou, weet niemand het ?????

nog een vraagje, waar zit exact het verschil in, dat de r65ls 2 pk meer heeft dan normale r65 ? paar bedrijven gebeld, niemand weet nog het echte antwoord.....en ik heb r65ls blok, dus wil ik het wel weten!

dank vast

grt, peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:nou, weet niemand het ?????

nog een vraagje, waar zit exact het verschil in, dat de r65ls 2 pk meer heeft dan normale r65 ? paar bedrijven gebeld, niemand weet nog het echte antwoord.....en ik heb r65ls blok, dus wil ik het wel weten!

dank vast

grt, peter
Hallo Peter,

R65 Ls staat voor Luxus sport van dit type BMW zijn er tussen 1981 en 1985 6389 stuks gemaakt. De standaard R 65 is geproduceerd van 1978 tot 1985 aantal 29454 stuks. Het vermogen van beide motoren is gelijk namelijk 50 pk.

Op je vorige vraag kan ik geen antwoord geven, je zou de RDW kunnen bellen.

gr.
Reply
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>nou, weet niemand het ?????

dank vast

grt, peter
Hallo Peter,

R65 Ls staat voor Luxus sport van dit type BMW zijn er tussen 1981 en 1985 6389 stuks gemaakt. De standaard R 65 is geproduceerd van 1978 tot 1985 aantal 29454 stuks. Het vermogen van beide motoren is gelijk namelijk 50 pk.

Op je vorige vraag kan ik geen antwoord geven, je zou de RDW kunnen bellen.

gr. </blockquote>Peter,

Sorry een correctie, De normale R 65 had in het begin 45 pk na 1981 50 pk er kan dus 5 pk verschil in zitten. Jou LS blok heeft dus 50 pk.
Reply
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Ha Bert,

Volgens mijn vraagbaak(peters43) heeft de versie met contactpunten en metalen filterhuis 45 pk, de latere met plastiek filterkast en nog later met monoveer achter heeft 48 pk.
Maarrrr de LS heeft 50, enige verschil dat ik kan vinden zijn de uitlaten...compressie ook gelijk.

Ben benieuw waar die 2 pk vandaan komt.

Grt, Peter
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)