Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
speling achterwiel R80RT
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

hoi,
van mijn R80 heeft het achterwiel speling in de eindoverbrenging monolever. in mijn WPB van Haynes staat dat ik het naar de dealer moet brengen. is dat omdat je daar speciaal gereedschap voor nodig hebt? Heeft er iemand ervaring met dit onderdeel? want ik zou het toch graag zelf doen want ben nu toch bezig met een volledige opmaak en revisie van de motorfiets.

alvast bedankt
groeten Peter R80T
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:

Wellicht hetzelfde probleem als al op een andere website is beschreven?

Zie http://r100rs.woubar.nl/nlcardan.htm

Hoihoi,
Dick
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

hoi Dick,
neen het is niet het zelfde probleem. bij mij is het zijdelingse speling dus lager speling zo erg dat je het voelt bij optrekken en afremmen. ik zal het eerst wel demonteren en als het blijkt dat ik het zelf niet kan oplossen dan kan het nog altijd naar een dealer of onze sponsor.
alvast bedankt voor de reactie.
groeten Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Ook kan het lager "los" in de deksel zitten. Goed te zien omdat zowel de passing als de lagerschaal dan glimmen als een hondepiemeltje in de maneschijn. Voor het loshalen huis goed verwarmen.
Als alleen het lager los in het huis zit kun je dat mogelijk met locktite opvullen/vastzetten.

Groet,

H.
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb precies hetzelfde probleem ,alleen niet in die mate wat jij beschrijft.ik kan bij mij net iets zijdelingse speling voelen op het achterwiel.dat het lager los zit of dat het lager zelf versleten is is een mogelijkheid maar er zijn ook ringen om de speling uit te shimmen zie: www.realoem.com zoek je model op en ga dan naar rear axle drive parts.het valt me trouwens wel op dat er voor de boxers maar 3 vulringen zijn en voor de k-modellen veel meer.de ringen zijn van bijde modellen volgens mij hetzelfde omdat 1 ring zowel bij de boxers als de k serie hetzelde onderdeel nummer heeft .ben wel van plan om mijn cardan binnenkort los te halen en te kijken waar het aan ligt want er hoort natuurlijk geen speling op te zitten.laat je ook even weten wat bij jou het probleem was ? groet henry
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Het is heel simpel. Of er was al speling dan dan is het mogelijk een "vulringenprobleem" of er was geen speling en dan is het dus duidelijk geen "vulringenprobleem" doch of een versleten of een loszittind lager.
In dat geval lager vernieuwen of opnieuw vastzetten met bv locktite.

H
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)