Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stoterstang buizen vervangen
Peterr45,

Kun je de pijpjes ( met rubbers ) zo uit het blok trekken dan ? en kun je ze vervolgens ook gewoon weer terug "duwen"? Als dit namelijk zo is dan is het nog niet eens zo'n ingrijpende actie!

Met dasty werken is trouwens inderdaad makkelijk! mijn blok is er al aardig schoon van geworden en mijn carbs blinken weer naar een dasty behandeling icm hogedruk spuit! de pijpjes zelf zijn echter niet mooi meer en er zitten roest plekken op... vandaar dat ik het idee had om die misschien maar meteen mee te pakken.

groeten
Reply
Quote:Peterr45,

Kun je de pijpjes ( met rubbers ) zo uit het blok trekken dan ? en kun je ze vervolgens ook gewoon weer terug "duwen"? Als dit namelijk zo is dan is het nog niet eens zo'n ingrijpende actie!

Met dasty werken is trouwens inderdaad makkelijk! mijn blok is er al aardig schoon van geworden en mijn carbs blinken weer naar een dasty behandeling icm hogedruk spuit! de pijpjes zelf zijn echter niet mooi meer en er zitten roest plekken op... vandaar dat ik het idee had om die misschien maar meteen mee te pakken.

groeten
Ja, Wouter, je kunt ze zo met het uitbouwen van de cylinders uit het blok trekken. Altijd nieuwe rubbers plaatsen met het merkteken naar beneden. Jammer als je de boel weer inelkaar zet dat het later bij het blok gaat 'zweten'. Zodoende ook nw. cylinder- pakkingen plaatsen. Kosten wegen dan ook niet op tegen alles 2x doen. ( in de buurt van Apeldoorn?)
Reply
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, zojuist pijpjes uit cilinder getikt (ik heb alles los liggen) steeksleutel 20 over pijpje heen tegen ring aan die rubber aandrukt, dan zachtjes tikken en hij komt hij zijn klempassing in de cilinder.
Mijn buisjes hebben beetje roest, ik schuur ze en spuit ze alu, normaal zie je ze sowieso niet zitten...
Wel vind ik de aandrukring makkelijk over de pijp heen schuiven, dat kan nooit veel druk uitoefenen op de rubbers, beter om daar vloeibare pakk. bij te doen ????

ik hoor het graag,

grt, peter v oossanen
Reply
Hallo bert ( en de anderen )

Ja, in de buurt van apeldoorn! Smile
Vwb de stoterstang buizen... ik vervang ze wel gewoon mee. heb ze al op mijn "verlanglijstje" er bij gezet. ik ga binnenkort onze sponsor eens aardig spekken Wink

Bedankt voor de tips!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)