Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stoterstang buizen vervangen
Hallo daar ben ik alweer.

Mijn blok ziet er nog wel vrij aardig uit echter mijn stoterstang buizen zien er minder mooi meer uit. Hoeveel werk is het om die te vervangen ? is het "slechts" een kwestie van cilinders eraf en de buisjes vervangen of komt er (veel) meer bij kijken ?! in het handboek kan ik hier niet echt veel over vinden...

Bedankt maar weer!

gr wouter
Reply
wouter,
volgens mij moet je alleen de koppen lichten en kunnen de cylinders blijven zitten. mijn Peters en mijn Bucheli handboek spreken wel van een hulpgereedschapje om de tunnels goed te monteren.
Waarschijnlijk is het verstandig om de koppen met een nieuwe pakking te monteren en het juiste aanhaalmoment toe te passen. Dan zou het moeten lukken.
Succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

de pijpjes zitten in de cilinder, ben nu ook bezig....rubbers lekte.

Eigenlijk lijkt het simpel, koppen en cilinders eraf, nieuwe rubbers, klaar.
Maar als het dan toch open leg.........slotspeling gemeten van zuigerveren....veel te groot dus vervangen.......en uitlaatmoeren zaten vast gerot, niet normaal.
Balanspijp vast enz enz. dus er kan best wat meer werk in gaan zitten. Maar alles door je handen en al het nodige vervangen geeft ook weer goed gevoel.

grt, peter
Reply

zie foto

[img]/import/photos/p26069s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'johan', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo daar ben ik alweer.

Mijn blok ziet er nog wel vrij aardig uit echter mijn stoterstang buizen zien er minder mooi meer uit. Hoeveel werk is het om die te vervangen ? is het "slechts" een kwestie van cilinders eraf en de buisjes vervangen of komt er (veel) meer bij kijken ?! in het handboek kan ik hier niet echt veel over vinden...

Bedankt maar weer!

gr wouter
Wouter
Je bent al mooi op weg.Je kunt de buizen vanaf de cil.kop zijde met een goed passende pen uittikken. Ik zou wel voor rvs buizen kiezen !! Neem dan ook de verbeterde voetpakking. [dicht beter af]
gr johan
Reply
Het lijkt dus wel redelijk goed zelf te doen.... ik wacht nog even met de cilinders lostrekken. Eerst wachten tot het spul gestraald is en dan heb ik nog wat spuitwerk liggen... En ach de winter is pas net begonnen Wink

Bedankt maar weer!

gr Wouter
Reply
Peterr45

Wil je misschien nog even laten weten hoe je het precies hebt losgemaakt en hoe je het weer hebt vastgezet ( of gaat zetten ) dit al dan niet in combinatie met nog wat foto's ?

Heel erg bedankt !

Gr Wouter
Reply
laatste aanvulling Smile

Voor wat betreft het extra werk, ik heb alles al los liggen. De balanspijpen en uitlaat moeren gingen erg makkelijk los gelukkig. Er heeft iemand in het verleden al wat tijd in mijn motor gestoken ( frame is nog mooi zwart, ik kom overal mooie glimmende moertjes tegen en geen vastgeroeste! ) mijn motor krijgt dan ook voornamelijk een "facelift", motorisch is hij verder nog goed! het blok blijft dus gewoon in het frame zitten..

de groeten en een fijn weekend allemaal.
Reply
Quote:zie foto
Hallo Wouter/Peter, waarom niet eerst de cylinders proberen te ontvetten en goed schoon te maken met DASTY van de Wibra, zeer goede resultaten mee gekregen.
(Ook op motor-forum.nl is het ontdekt). De stoterstangen daarna afschuren en spuiten met Rust-Oleum Galva Plus(zilver-kleur)nr, 2120, fast dry.
Dit als alternatief voor stralen en nieuwe buisjes.
Dasty is ook goed te gebruiken om de carb's mee te reinigen, niet te lang onder- dompelen ivm het zwart worden, wel goed schoonspoelen.
Reply

Hoi, mijn pijpjes zitten nog in de cil. maar op die plek is hij altijd wat vettig, dus ik zal ook pijpjes eruit moeten halen en denk met vloeibare pakking er in ?

ik heb nl de pijpjes al eens richting blok geslagen om rubbers weer dicht te krijgen, en ze gingen vrij soepel uit de cilinder die paar millimeter.

Wie heeft er meer tips ?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)