Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Interesse peiling reparatie nivomat schokbrekers.
Vandaag ben ik in kontakt gekomen met een bedrijf dat schokbrekers repareerd. Een gerenomeerd bedrijf en dealer van alle grote merken. De nivomats van ons aller boxers kwamen ter sprake.

Om een lang verhaal kort te houden: Is er interesse om nivomats te laten repareren? Ik heb namelijk aangeboden om een inventarisatie te maken om te zien of er interesse is. We denken aan een ruilsysteem ivb met de snelheid van werken(rijd lullig zonder schokbrekers toch?) Ik weet , het mag niets kosten natuurlijk, maar momenteel zitten we in de ontdekkende fase, dus over prijzen is nies bekend. Deze info wordt ook in Duitsland en de rest van Europa op diverse forums gemeld. Indien, en dit ter beoordeling aan het bedrijf, er genoeg interesse is, start hij met een proef.

Laat eens weten en zeg het voort.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Uiteraard is er interesse. Ik denk, dat in onze K-club er ook wel interesse zal bestaan.
Hoewel nu ook een reparatieset mogelijk is en allerlei andere merken op de markt zijn vind ik het belangrijk om alles zo orgineel te houden. En mij lijkt dit een goede, maar vooral ook goedkopere manier om goed te blijven rijden.
Reply
Datum: 17-08-2006 07:17 Door: Dutch (gast) quote ª
reparatie Nivomat veerpoot nu mogelijk

gevonden op de site van www.flyingbrick.de
De Fa. ZF Sachs AG biedt nu de mogelijkheid om de Nivomat veerpoot te laten reviseren / repareren. ZF Sachs geeft zelf 3 jaar garantie !
Voor mij echter enkele jaren te laat....

Kijk hier:

Hallo @ all,

Hier sind jetzt die genaue Vorgehensweise und die Kosten f¸r die Nivomat - ‹berholung:

Nachfolgend eine kurze Beschreibung, wie bei uns der Ablauf eines Reparaturauftrages erfolgt, und einen ‹berblick ¸ber die Kosten des Pr¸faufwandes. Detaillierte Angaben zur Reparatur, zum Zeitaufwand und zu den Reparaturkosten kˆnnen wir jedoch erst nach dem Begutachten des Ger‰tes mitteilen.

* Sie liefern uns den Nivomat evt. mit einer kurzen Fehlerbeschreibung an die u.st. Adresse.
* Wir ¸berpr¸fen das Ger‰t auf seine Funktion hin und ˆffnen bei Funktionsverlust den Nivomat zur Begutachtung der Einzelteile.
* Bei der Analyse stellen wir die Reparaturmˆglichkeit und die evt. zu tauschenden Einzelteile fest. Wir tauschen grunds‰tzlich die Stangenf¸hrung und die Kolbenstange.
* Wir senden Ihnen eine Reparatur-Auftragsbest‰tigung zu, aus der die Fehler, die Austauschteile und die Gesamtkosten hervorgehen.
* Sie ¸berweisen uns per Vorkasse die im Reparaturauftrag angegebenen Gesamtkosten.
* Nach erfolgter Auftragsbest‰tigung und Eingang des Betrages, f¸hren wir die Reparatur durch und senden Ihnen das Ger‰t wieder zur¸ck.
* Auf den reparierten Nivomat geben wir eine Garantie von 3 Jahren. (Nachweis ¸ber Rechnung)
* Kosten:
* F¸r die ‹berpr¸fung, das ÷ffnen und die Begutachtung der Einzelteile berechnen wir Euro 80,- (Euro 92,80 inkl. MwSt.) pro Ger‰t. Diese Kosten werden bei einem Reparaturauftrag mit verrechnet. Diese Kosten fallen auch bei einem irreparablen Nivomat an. Sollte eine Reparatur nicht gew¸nscht werden, kˆnnen wir je nach Absprache das Ger‰t zerlegt zur¸cksenden ( hier fallen Versandkosten an ! ) oder die Teile werden in unserem Hause verschrottet.
* Sollte sich bei der ‹berpr¸fung herausstellen, dass das Ger‰t funktional in Ordnung ist, berechnen wir f¸r die reine ‹berpr¸fung Euro 40,- (Euro 46,40 inkl. MwSt.) zzgl. Versandkosten und schicken das Ger‰t, nach Absprache, ohne weitere Analyse zur¸ck. (kein Garantieanspruch)
* F¸r die R¸cksendung der Ger‰te fallen Versandkosten an, die l‰nderspezifisch in unterschiedlicher Hˆhe ausfallen. Innerhalb Deutschlands betragen die Versandkosten bei einem Gewicht von z.Bsp.10kg, ca. Euro 10,- .
Anlieferungsadresse:
ZF Sachs AG
z.Hd. Peter M¸nchrath - DND2
Bogestra?e 50
53783 Eitorf
email: peter.m¸nchrath@zf.com

Sollten Sie weitere Informationen w¸nschen, stehen wir gerne zur Verf¸gung.

Anfragen unter

Dieter Narres
ZF Sachs AG
53783 Eitorf/Germany
Phone: +49 (0) 2243 12268
Fax: +49 (0) 2243 12334
e@mail: dieter.narres@zf.com

Beste Gr¸?e

Dieter Narres

Succes,
Dutch

Reply
Dutch,

Je hebt gelijk. Deze post heb ik ook een gepost hier, maar bij mijn weten is dit project nooit van de grond gekomen. Ik ga hier nogmaals achteraan. Op eerdere mails van mij naar deze mensen kwam nooit reactie en telefonisch is alles erg wazig. Daarnaast zijn de reparatieprijzen belachelijk hoog.
Reply
Reactie van bezoeker 'Koen', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ook nog een twijfelachtig setje NIVOMAT's liggen, hebben ooit onder een 50/5 gezeten. Ik wil ze eigenlijk nog steeds niet weg doen omdat het van die heerlijke dingen waren: Vandaag leeg rijden, morgen met twee man, volle bepakking enz. op vakantie, zonder instellen van vering cq. demping. Dus ik ben ook wel geinterresseerd.

Koen
Reply
Heel goed Koen. Ik heb wederom en nog geen antwoord ontvangen van onze duitse vrienden. Misschien dat ze in spanning zijn voor het voetballen vanavond?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)