Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
carburateurs reinigen
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

Bij de WIBRA kun je goed spul halen om je carburateurs zowel aan de binnen en buitenkant te reinigen, het heet DASTY ontvetter . het is een gele vloeistof en kost maar 1.89 voor 750ml en zit in een spuitflacon. inspuiten en in laten werken en met een tandenborstel poets je de aanslag zo weg. daarna gewoon met water afspoelen. groet henry
Reply
Henry,
bedankt!
Egbert
Reply
Ik gebruik het spul zowel in de keuken als er buiten.

het is ontvetter en het vet zowel frituurpan als auto en motor(blok).
Idd met water na spoelen
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

inderdaad je kunt er bijna alles mee schoonmaken.ik gebruik het ook om mijn motorblok mee schoon te maken,heb toen ook wat op de carburateur gespoten en de bruine aanslag die er al jaren opzit begon zowaar op te lossen ook de aanslag in de vlotterbak lost op met dit spul. henry

[img]/import/photos/p25899s.jpg[/img]
Reply
Gebruik Dasty al heel lang, maar let op. Laat de carb er niet te lang inliggen.Ze worden zwart......
Reply
Henry, (en de anderen )

ik heb je wonder middel ook maar aangeschaft en inderdaad werkt dit vrij goed! ik heb mijn carbs goed voorbewerkt met dit spul en vervolgens in een werkbank gezet ( buiten ) even afspoelen met de hogedruk reiniger en ze zien er weer picobello uit!
natuurlijk wel goed afspoelen en droog maken zodat het niet gaat roesten.

het werkt trouwens ook goed om velgen schoon te maken ( ook icm hogedruk reiniger ) je moet dan alleen uitkijken dat je niet te dichtbij spuit anders kun je misschien vef van je velgen spuiten. Bij mij is het echter allemaal goed gegaan en is het lekker schoon!

Gr Wouter
Reply
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

ik doe daar veel mee, zoals vanavond gebruikte koppen gereinigd...zie foto

[img]/import/photos/p26047s.jpg[/img]
Reply
Peter,
je maakt mij niet wijs dat dit een gebruikte kop is...
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Ha Egbert,

tja, kijk dan maar goed naar de uitlaat schroefdraad, en het uitlaatkanaal in, daar kun je het zien. Hij is van 79-80 zelfs.

Maar bedankt voor het compliment.......als ik zo goed schoon maakt dat hij nieuw lijkt ;-)

grt, Peter

[img]/import/photos/p26067s.jpg[/img]
Reply
waar vind ik zo'n Wibra????????????

Ik heb een straalkast aangeschaft maar zie dat het ook anders kan!!!! (ik hoef mijn blok er dus niet uit te halen.)

GroetS,

Hans
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)