11-11-2007, 12:16 PM
Reactie van bezoeker 'Marcoen', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb sinds anderhalf jaar een BMW R1100 RS in mijn bezit van 1995. Deze motor loopt vanaf mijn aanschaf veel te rijk.(zwarte rook uit de uitlaat en een verbruik van 1 op 12) Al het mogelijke heb ik reeds gedaan: luchtfilter en benzinefilter vervangen, bougie's vervangen (Brisk), olietemp. sensor verv.,motronic verv. co-potmeter vervangen, bougiekabels en doppen vervangen, kleppen nauwkeurig gesteld, gaskleppen syncroon gesteld. Het CO-gehalte komt in het beste geval niet onder de 4 %. Onlangs de originele uitlaat vervangen door een Laser uitlaat, en wie schetst mijn verbazing? Het co - gehalte is met dezelfde afstellingen gedaald onder de 1 %. Let wel, enkel de uitlaat vervangen en geen andere schip geplaatst.Is dit een normale reactie na het plaatsen van een Laser uitlaat? Of kan er iets mis zijn met mijn originele uitlaat. Ik heb deze al gereinigd met soda en schoongebrand met de lasbrander, echter zonder resultaat. Ik zou wel graag in de toekomst verder rijden met de origenele uitlaat wegens te veel herrie van de Lazer.
Groeten, Marcoen
Ik heb sinds anderhalf jaar een BMW R1100 RS in mijn bezit van 1995. Deze motor loopt vanaf mijn aanschaf veel te rijk.(zwarte rook uit de uitlaat en een verbruik van 1 op 12) Al het mogelijke heb ik reeds gedaan: luchtfilter en benzinefilter vervangen, bougie's vervangen (Brisk), olietemp. sensor verv.,motronic verv. co-potmeter vervangen, bougiekabels en doppen vervangen, kleppen nauwkeurig gesteld, gaskleppen syncroon gesteld. Het CO-gehalte komt in het beste geval niet onder de 4 %. Onlangs de originele uitlaat vervangen door een Laser uitlaat, en wie schetst mijn verbazing? Het co - gehalte is met dezelfde afstellingen gedaald onder de 1 %. Let wel, enkel de uitlaat vervangen en geen andere schip geplaatst.Is dit een normale reactie na het plaatsen van een Laser uitlaat? Of kan er iets mis zijn met mijn originele uitlaat. Ik heb deze al gereinigd met soda en schoongebrand met de lasbrander, echter zonder resultaat. Ik zou wel graag in de toekomst verder rijden met de origenele uitlaat wegens te veel herrie van de Lazer.
Groeten, Marcoen