Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onregelmatig lopen R100RT
Reactie van bezoeker 'Jo', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Mijn R100RT (bouwjaar 1993) is soms moeilijk te starten en loopt bij de koudstart vrij onregelmatig. Ik zou graag eens de membranen in de carburateurs nakijken. Als onervaren sleuteraar stel ik me de vraag of die carburateurs nadien opnieuw gesynchroniseerd moeten worden. Indien dit wel het geval is, dan heb ik wel een klein probleem, want ik heb dit nog nooit gedaan. Alvast bedankt voor de tips.
Reply
Probeer eens gewoon twee nieuwe bougies. Gescheurde membramen merk je pas als je gas wil geven.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jo', geïmporteerd van het oude forum:

De bougies zijn reeds vernieuwd en heb tegelijk de bougiekabels en kappen laten vernieuwen, echter zonder bevredigend resultaat.
Reply
hallo
ik heb hetzelfde gehad met mijn r100rt nieuwe bougies en bougiekabels met kappen gaven weinig resultaat. Ook de membramen vernieuwd.
Wat bij mij echt de oplossing was het vernieuwen van de vlotters. starten probleemloos. Goed lopen en veel meer trekkracht
groet ruud
Reply
En als je alleen de membranen vervangthoef je volgens mij niet opnieuw af te stellen: dat gaat over een ander stuk van de carburateurs. Het kan evengoed wel nut hebben om ook de membranen te controleren, altijd leerzaam. Laat de carburateurs aan de motor zitten (kan je meer kracht op de schroeven zetten) draai een deksel los en haal het spul eruit. Let op hoet zit (lipje, boven en onder) en hermonteer of monteer een nieuw.
Succes,
Egbert
Reply
Quote:En als je alleen de membranen vervangthoef je volgens mij niet opnieuw af te stellen: dat gaat over een ander stuk van de carburateurs. Het kan evengoed wel nut hebben om ook de membranen te controleren, altijd leerzaam. Laat de carburateurs aan de motor zitten (kan je meer kracht op de schroeven zetten) draai een deksel los en haal het spul eruit. Let op hoet zit (lipje, boven en onder) en hermonteer of monteer een nieuw.
Succes,
Egbert
Dag Egbert,

ik heb de membranen en de naalden met zitting van mijn R100Rs (1977)vervangen en terzelfdertijd de carburateurs gereinigd. De motor start prima, maar maar bij gas geven komt het toerental slechts langzaam naar beneden tot +/- 1500 RPM, zodat de motorrem niet werkt en het stationair toerental te hoog ligt. Het membraan en de schuif kan je niet verkeerd monteren wegens de lipjes. De kabels knellen niet en choke en gasklep komen tegen hun respectievelijke aanslag op de carburateur.
Heb jij een piste. (Is het membraan te stroef, vlase lucht,...)?

Groet

Joseph
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Ik denk aan valse lucht, stationaire mengsel verkeerd en/of een hangende vervroeger.

Groeten, Paul.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)