Reactie van bezoeker 'Dolf', geïmporteerd van het oude forum:
Een hoop gedoe met laarzen altijd. De Liddl booties die ik vorig jaar van mijn Lief kreeg kostten drie tientjes. En waren hun geld waard. Maar geen cent meer. Ik dacht voor de top te gaan en kocht Alpinestars. Dat zijn perfecte motor laarzen totdat ik op lopen ga. Na een rondje Mechelen leken mijn voeten iop vier pond rauw vlees. Nu ben ik gecharmeerd van de nieuwe Oxtar / TCX lijn voor 2008 Die schijnt te adememen en toch waterdicht te zijn. Maar als je ergens buiten de branche tegen ander goed spul aan loopt is het vaak top. En erg vriendelijk om te melden.
Reactie van bezoeker 'GerJ', geïmporteerd van het oude forum:
Wat dachten jullie van gewoon goede berg(wandel)schoenen? Als ik ook maar half denk dat ik behalve rijden ook nog meer dan 10 m wil lopen, trek ik mijn bergschoenen aan. Bij regen gamaschen (slobkousen) en een regenbroek en je houdt redelijk droge voeten. Wel een knoop op de veters, want als ze losraken en in je achterwiel komen..... Brrrr......
Reactie van bezoeker 'RenÈ', geïmporteerd van het oude forum:
een kleine waarschuwing mijnerzijds inzake het dragen van bergschoenen op de motor: bij een glijpartij heeft de motor meer "grip" op je onderbeen / enkel met "uitgerekte enkelspieren" tot gevolg; ik spreek uit ervaring
groeten van RenÈ
Reactie van bezoeker 'Gerrit', geïmporteerd van het oude forum:
Koop goede motorlaarzen met enkelbescherming en scheenbeenbescherming en ... bespaar niet op bescherming van je lijf en leden. Spreek uit ervaring. Gleed bij valpartij een eindje over de weg met mijn linkerbeen tussen wegdek en motor. Laars was bij linker enkel bijna door. Gelukkig ving de kuip en de city-koffer van m,n BMW K75S ook nog flink wat op bij dat schuiven. Ik "zweer" bij leer en goede protectie erin. Een extra back-protector is ook niet weg. Dat al beperkte de ellende bij twee valpartijen(, grotendeels buiten mijn schuld,) flink. Eenmaal hersenschudding en beide keren wat blauwe plekken en vooral kledingbeschadigingen en de motor gehavend.We zijn dan wel geen racers... maar op straat kun je net zo hard in aanraking komen met het wegdek en zo als op een circuit. Bezuinig niet aan het verkeerde eind. Kleed je ook degelijk bij heet weer....en...anders...laat die motor staan.
Groeten van Gerrit aan ieder die dit leest. En nog vele schadevrije en genoeglijke motorkilometers toegewenst.
Reactie van bezoeker 'Floris', geïmporteerd van het oude forum:
Legerkistjes. Veilig, warm, waterdicht, loopt heerlijk en goedkoop.
Ik koop ze op het waterlooplein voor 2 tientjes dus als ze op zijn koop ik gelijk nieuwe (ze zijn dan wel 2e hands natuurlijk, want nieuw zijn deze ook duur).
Ik heb ze getest bij + 40 / zware regen / vorst / en een zware schuiver over het asfalt en in alle gevallen had ik happy feet !!
Reactie van bezoeker 'Dirk van der Wijden', geïmporteerd van het oude forum:
Gerrit heeft groot gelijk; koop goede spullen.
Ook ik heb jaren rond gereden met dezelfde laarzen van m'n werkgever:Bata of Emma.
Het lijkt of ze goed beschermen maaniets is minder waar.
1) Ze bieden absoluut geen zijdelingse (glij/schaaf) bescherming.
"Echte motorlaarzen zijn aan de zijkanten/buitenkanten van een extra laag leer voorzien.
2)De BATA en Emma laarzen zij veel te laag.
Ik "dacht" ook altijd goed(koop) uit te zijn, maar je merkt pas het verschil als je eens geld, desnoods in de uitverkoop, uitgeeft voor echte motorlaarzen.
Groetjes,
Dirk
Reactie van bezoeker 'Dolf', geïmporteerd van het oude forum:
Met mijn dure Meindl wandelschoenen op de motor. Perfect. Tot ik bij een verkeerslicht stopte en mijn rechtervoet met de veter van mijn Meindl strak aan de brave boxer vast zat. Omvallen vanuit stand. Heel genant. Geen veters meer op de motor dus...