Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Meer Laadstroom voor /5 en /6
#11
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

De truc met het lampje heb ik uitgehaald bij een Moto Guzzi waar exact dezelfde electro winkel opzit als op de oude boxers. Het laden begint bij gebruik van een lampje met hoger wattage bij een lager toerental. Nog beter is om een weerstand parallel aan het lampje te schakelen. Een weerstand is wat constanter in stroom doorlaat. Een koud lampje heeft veel minder weerstand dan je op grond van U=IxR en W=PxV zou verwachten.
Exacte waardes van weerstand en lampje weet ik niet meer, niet te gek beginnen dus!

Ad
Reply
#12
Er is op dit forum (of elders, weet ik niet meer) al eens aangeraden om een 1 Watt 470 Ohm weerstand parallel aan het lampje te schakelen.
Groeten,
Egbert
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'GerJ', geïmporteerd van het oude forum:

Als je totale weerstand wilt verhogen, moet je lampje en weerstand (zijn in feite twee weerstanden) in serie schakelen. Wil je de totale weerstand verlagen, schakel ze dan parallel.
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'peter frijlink', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Egbert,een lampje met hoog wattage heeft minder weerstand dan een lampje met een laag wattage.dus als je een lampje met een wat hoger wattage monteert,staat er meer spanning op de rotor waardoor die meer magnetisch word en het laden eerder begint. groet henry
heb een vraagje...
ik heb een bmw r75/5 als ik mijn lampen aan doet laad de accu te weinig bij.
nu lees ik iets van als ik men laadstroom lampje in de klok vervang met een lampje met meer watt dat dan de laadstroom omhoog gaat? is dit zo? of zijn er veel komende problemen bij de /5 series mbt de laadstroom?
vriendelijke boxergroet peter
Reply
#15
Een laadstroomlampje van een wat hoger wattage zorgt ervoor dat het laden bij een wat lager toerental begint. Het laadvermogen bij hogere toerentallen verandert niet, dus blijft 180 W.
Reply
#16
Reactie van bezoeker 'Maarten ', geïmporteerd van het oude forum:

Ik vond dit, alletwee 450 watt
www.EuroMotoElectrics.com, EnDuraLast Alternator Kit
en
een kit van Emerald Island uit Taiwan
http://flatracer.com/bmw-performance/4538136890
Reply
#17
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik vond dit, alletwee 450 watt
www.EuroMotoElectrics.com, EnDuraLast Alternator Kit
en
een kit van Emerald Island uit Taiwan
http://flatracer.com/bmw-performance/4538136890
Nog een after-market dynamo : Silent Hektik, met permanente magneten, dus zonder borstels en storingsgevoelige rotor.

Vlg. mij is dit merk via de Hobbyist te leveren.

[img]/import/photos/p43188s.jpg[/img]
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)