Threads: 1
ik heb een b mw r90s waarvan ik de carb.met een vaccuummeter zou willen afstellen echter ik weet niet precies hoe dit moet.
mischien kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen
groeten fred
Reactie van bezoeker 'a0337', geïmporteerd van het oude forum:
Beste a0336
Daar heb je nog een speciaal opzet stuk voor nodig wat je plaatst op de aanzuigkant van de carburateur. Je wilt tenslotte het effect (onderdruk) meten wat je gas schuiven veroorzaken. Op dit speciale stuk gereedschap sluit je de vacuummeters aan. Een andere mogelijkheid is om met een naald door je aanzuigrubber te prikken of een paar aanzuigrubbers speciaal voor deze klus van een aansluiting te voorzien. Met behulp hiervan kun je dan op de geijkte manier de carburateurs synchroon stellen
Succes a0337
De Bing CV carburateurs van mijn R80 hebben onderop, aan de kant van de cylinder, een aansluitpunt met een afsluitschroefje. Speciaal om vacuummeters op aan te sluiten. Zou de DellÛrto dat niet hebben?
Groeten,
Egbert
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
Ik dacht dat je een vacuummeter tussen de cilinder en de carburateur aan moest stluiten?
hoe wil je anders de onderdruk meten, die is is er toch niet voor de carb?
je zou ook een schroefdraadje kunnen maken in de aluminium aanzuigbuis.
Even carbs verwijderen, M5 erin boren, klaar.
Na afloop een kort schroefje erin eventueel met een fiber of koperen ringetje.
Wil ik binnenkort ook eens gaan doen.
Chris
Inderdaad Chris,
normaal meten we de onderdruk aan de cylinderkant en vergelijken dan de 2 cylinders met elkaar, bij stationair en bij (langzaam) gas opendraaien. Dus een gaatje prikken en een busje erin draaien zou moeten werken. Grootste probleem is dan een busje met buitendraad vinden, of je moet een strak passend busje een tijdje in de vriezer leggen en dan met goede plak monteren. Handig is dan wel om een buisje te zoeken waarvan de buitenmaat klopt bij de slangetjes van de vacuummeter. Over de meter zelf (met limonadeflesjes, gekleurde olie enzo) is op dit forum al van alles besproken. Dat is het simpelste stuk van het verhaal.
Succes,
Egbert