Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Klaas', geïmporteerd van het oude forum:
even een echte leek vraag,
maar als ik de motor start en de olievuldop/peilstok nog snel even wil checken klopt het dat hier dan een behoorlijke druk op staat?
of heb ik een serieus probleem?
Dat klopt. Omdat beide zuigers tegelijk naar binnen gaan wordt de carterruimte kleiner en de weggeperste lucht moet ergens naar toe. Normaal gaat dat via de carterontluchting maar nu dus via de olievulopening.
Reactie van bezoeker 'klaas', geïmporteerd van het oude forum:
ik was een beetje snel met de vraag, maar alvast bedankt voor het antwoord!
Het gaat overigens om een R80/7.
Maar ik geloof dat ik gerust kan zijn!
Er Kwam iemand kijken bij mijn motor, een zogenaamde "kenner" die hierin gelijk een reden zag om de motor helemaal af te keuren, voor mij een grote schrik.
Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:
Die zogenaamde "kenners" moet je met een heeeeele grote korrel zout nemen....
Oke, beetje offtopic, sorry.
Misschien wil deze "kenner" de motor voor een zacht prijsje kopen.
Zo zou ik het ook doen.
Groetend
Ron
Reactie van bezoeker 'Ab', geïmporteerd van het oude forum:
Ik kan me je schrik goed voorstellen, maar de visie van de "kenner" ook begrijpen.
Ik had een redelijke autotechnische kennis en toen ik zevenjaar geleden mijn 80RT kocht schrok ik me ook te barsten toen ik die olievulplug tijdens stationair losschroefde.....en vreesde ook dat alle compressie langs de zuigers via het carter wegvloeide......maar gelukkig via dit forum werd ik wijzer en uit de bange droom geholpen.....die druk hoort er gewoon bij !
Ab
Lei,
ben je niet een beetje te snel naar Ron? Wat hij zegt kan je ook uitleggen als "zo zou ik het ook doen als ik probeerde een koopje te halen".
Verwar inlevingsvermogen niet direct met kwade intentie. En over dit onderwerp (menselijk gedrag) kan ik uren doorgaan en dat past niet in dit forum.
@Ron: meende je dit of was het "een beetje dom" geformuleerd? Om onze toekomstige koningin te citeren...
Groeten,
Egbert