Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Restauratie/revisie R65
#3
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi Tom,

heb zelf een oude (1978) r45, het kleinere zusje dus van de r65. Het rammeltje wat je beschrijft lijkt mij samen te hangen met de koppeling; als je 'm inknijpt is het rammeltje weg. Het kan goed zijn dat het 't niet helemaal vrijkomen van de koppeling (je beschrijft dat je 'm soms moet laten opkomen om 'm in de eerste versnelling te zetten) verklaart.
Ik herken het van mijn eigen fiets (ca 117.000 km), maar zolang het schakelen soepel verloopt is er volgens mij geen probleem.
Vwb klepsteeldikte: de korteslagserie r45 en r65 zijn inderdaad voorzien van 7mm klepstelen. De vrees bestaat dat de kleppen breken, maar dit schijnt alleen te kunnen gebeuren wanneer de motor langdurig met hoge toerentallen is gereden. Ik houd zelf nauwkeurig de klepspeling in de gaten, wanneer deze verloopt is het misschien verstandig om aan kleprevisie te denken, en dan meteen te besluiten om 8 ipv 7 mm kleppen te (laten) monteren.
Ben een paar weken geleden met mijn zoon naar Limburg geweest, ca 600 probleemloze kilometers gereden, motor loopt dan als een naaimachientje.

Mijn advies: als het rammeltje niet verergert en het schakelen soepel verloopt, zou ik me niet al te druk maken. Het blijft natuurlijk een technische dinosaurus, zo'n tweeklepsboxer maakt altijd wat meer herrie dan de tupperwarefietsen van tegenwoordig "Wink

Geniet van je "echte" BMW !
Ronald
Genieten doe ik zeer zeker van mijn fijne motor. Beleef er juist ook veel plezier aan zelf de motor te onderhouden en reparaties uit te voeren. Alleen moet dit wel in verhouding staan tot wat de motor (voor mij) nog waard is. Maar, misschien valt alles nog wel mee; ik heb net bij de sponsor een nieuw druklager besteld (zit tussen drukzuiger en drukstift van de koppelingsbediening) omdat dat de oplossing zou kunnen zijn voor mijn probleem. Ik hoop dat zo het rammelen bij stationair/vrij wat dan weer verdwijnt bij intrekken van de koppeling, opgelost is.
Heeft iemand nog een verhaal over het feit dat bij mijn R65 de klepspeling van de uitlaatklep op het moment dat de inlaat opent groter is dan op het b.d.p en evenzo de klepspeling van de inlaatklep op het moment dat de uitlaatklep opent?
Hoort dit of hoort dit niet?
Groeten,
Tom
Reply


Messages In This Thread
Restauratie/revisie R65 - by Forum import - 09-12-2007, 11:08 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 09-13-2007, 03:49 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 09-14-2007, 11:03 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 09-16-2007, 02:30 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 09-16-2007, 03:21 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 09-16-2007, 06:33 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 09-16-2007, 11:07 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 09-17-2007, 07:20 AM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 09-17-2007, 03:52 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 09-20-2007, 09:36 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 09-20-2007, 10:46 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 09-23-2007, 10:35 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 10-03-2007, 01:27 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 10-04-2007, 03:25 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 10-04-2007, 04:45 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 10-08-2007, 10:10 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 12-24-2014, 11:11 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 12-24-2014, 11:17 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 12-24-2014, 11:22 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 12-24-2014, 11:23 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 12-24-2014, 11:28 PM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 12-25-2014, 07:54 AM
Restauratie/revisie R65 - by Guest - 01-08-2015, 10:57 AM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)