Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Carburateur BMW serie 5
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Enkele malen heb ik het probleem gehad, als ik de benzinekraan open draai, dat het benzine niveau in de vlotterkamer overstroomt.
Nu de motor enkele weken heeft stil gestaan heb ik het probleem bij beide carburateurs.
Wie heeft dit probleem ook wel eens meegemaakt en oorzaak gevonden / opgelost.
Graag jullie advies hoe ik het beste dit probleem kan oplossen.
Alvast bedankt voor jullie reactie
Peter
Reply
Dit kan een dubbel probleem zijn. Enerzijds kan als de benzine opdroogt de vlotternaald in zijn zitting gaan `plakken`. Dat is eigen niet op te lossen dan door deze te vervangen, kosten nauwelijks iets. Schoonmaken helpt niet uit eigen ervaring. Of je vlotters zijn `verzadigd`. Na lange tijd raken ze verzadigd en drijven ze bijna niet meer. Dan helpt alleen vervangen (of de vlotters een half jaar buiten de benzine houden).
Succes.
Reply
Het verhaal is herkenbaar en de oplossing staat beschreven. Je kunt de benzinekraan dichtdraaien, vlotterkamerbakje eraf en kijken of door het bewegen de boel wel goed afsluit. Als dat aanallebei de zijden goed is, danvervang je inderdaad de vlotters. Die dingen kosten geen kont alleen even priegelen met het ringetje dat tussen de vlotter en de naald zit. Is dusecht niet moeilijk. Toch succes. Jeroen
Reply

Wat betekent:
priegelen met het ringetje dat tussen de vlotter en de naald zit?
Ik heb het eerder gedemonteerd en geen ringetje gezien.
Reply
Reactie van bezoeker 'Martin ', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn voorganger bedoeld het hele dunne ijzerdraadje dat aan de ene kant door de vlotternaald gaat en aan de andere kant om het lipje aan de vlotter schuift. Ziet er (bij mijn -5 althans) rechthoekig uit. Succes.
Reply

Nav het voorgaande:
Ik heb mijn vlotters vernieuwd en er is geen ijzerdraadje te vinden die de verbinding maakt tussen vlotternaald en om het lipje van de vlotter.
Ik heb voor aale duidelijkheid een BMW R50/5 van 1974. Heeft iemand ooit dit vervangen en wel een draadverbinding. Mogelijk heeft de voorgaande eigenaar iets anders gemonteerd dan standaard BMW, bijv. een andere soort vlotternaald of zo. Als ik de vlotterbak eraf haal, scharniert de vlotter naar beneden en valt de vlooternaald in de bak. Is dit wel/niet correct?
Reply
Reactie van bezoeker 'JacobH', geïmporteerd van het oude forum:

Enige weken geleden de vlotters van mijn 60/5 vervangen deze waren verzadigt met bezine waardoor ze niet meer goed dreven. Gevolg overlopende carb.
Nieuwe vlotters geplaatst en probleem verholpen. Ook bij mij wordt de vlotter naald rechtstreeks bediend door de opstaande lip van de vlotter.

R60/5 model jaar '74 (lange achterbrug)
Reply

Quote:Enige weken geleden de vlotters van mijn 60/5 vervangen deze waren verzadigt met bezine waardoor ze niet meer goed dreven. Gevolg overlopende carb.
Nieuwe vlotters geplaatst en probleem verholpen. Ook bij mij wordt de vlotter naald rechtstreeks bediend door de opstaande lip van de vlotter.

R60/5 model jaar '74 (lange achterbrug)
Ok, dan ben ik gerust dat alles klopt.
Mbt het overlopen van de carburateur door het vervangen van de beide vlotters is gelukkig ook opgelost.
Reply
Reactie van bezoeker 'Martin ', geïmporteerd van het oude forum:

Een 50-5 heeft andere carburateurs )(gasschuif) dan een 75-5 (Constant vacuum). Vandaar het verschil denk ik.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)