Threads: 1
Goedemorgen allemaal. Ik heb het volgende probleem.
Mijn voorrem lekte olie. Dus gedemonteerd en op zoek naar een revisiesetje. Dat moest besteld worden. Maar het kijkglaasje is na jarenlang weer en wind vergruizeld.
Kan niet los besteld worden maar alleen in combinatie met een compleet reservoir.
Is een dure grap namelijk 270 !!!!!!! euro. Vind ik behoorlijk schandalig. Heeft iemand een andere oplossing? Eventueel ook voor andere rubbers voor de remcilinder? Alvast bedankt voor de reacties.
Met vriendelijke groeten.
Henk
Henk,
probeer eens bij de sponsor van dit forum. Die doen ook in goede gebruikte onderdelen.
Succes,
Egbert
Hoi Egbert, bedankt voor de tip. Heb ze gelijk gebeld, maar ze konden me niet helpen met een tweedehands oliereservoir. Lijkt me wel een goede zaak.
Heb de oude remcilinder weer gemonteerd en tot mijn grote verbazing zie ik nu geen olie meer. Hou het natuurlijk wel goed in de gaten, Verder kreeg ik ineens een zeer helder idee ( heb ik soms wel eens) ivm het kapotte kijkglaasje. Heb een paar o-ringen opgescharreld onder de L van losse rotzooi. Deze in het reservoir gefrommeld. 10 eurocent gepikt van mijn dochtertje. Deze past exact in het gat van het kijkglaasje en houd de o-ring op zijn plaats. In het midden van die 10 cent een gaatje van 5 mm geboord. Boutje + moertje opgezocht met om het boutje ook een ringetje en zo van buiten af gemonteerd. Resultaat perfect. Nadeel is natuurlijk dat je voor controle van je remvloeistof even het afdekplaatje eraf moet halen. Maar ja, dat heb ik voor dat geld wat ik anders bij de BMW moest betalen er dik voor over.
Als er anderen nog een beter idee hebben hoor ik het graag. Misschien weet iemand ook wel waar je eventueel van die losse manchetringen voor je remcilinder kunt halen.
Groetjes,
henk
Reactie van bezoeker 'Theo', geïmporteerd van het oude forum:
Bij de Hobbyist hebben ze een nieuwe rempomp voor euro 175,85 (origineel) .
m.vr.gr. Theo.
Reactie van bezoeker 'jos', geïmporteerd van het oude forum:
175,85x2.20371=387.52 ouderwetse guldens, voor een kijkglaasje!
WOW...
Reactie van bezoeker 'henkyboy', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Jos, was dus ook mijn idee. Nu zijn ze bij de Hobbyist nog goedkoop als je ze vergelijkt met de BMW-dealer. Maar het is echt van de gekke dat ze zo'n kijkglaasje gewoon niet los leveren. Gelukkig heb ik het dus kunnen oplossen met dat dubbeltje zoals hierboven beschreven. Werkt perfect.
Groetjes allemaal.
Henk
Reactie van bezoeker 'henk1959', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo allemaal, iedereen nog bedankt voor de reacties. Wel een beetje laat, maar zeer zeker welgemeend. Heeft iemand nog een ideetje ivm die manchetringen tbv de remcilinder ? Ben daar ook erg naar benieuwd.
Groetjes,
Henk