Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:
Gordon, de macadam had ik er bij de laatste bandenwissel op willen hebben, maar was volgens de bandenboer op het moment niet leverbaar door michelin. heb er toen bridgestone bt45 op laten leggen. henry
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:
Heb je mazzel, die Macadam heeft echt nul komma nul grip. Vandaar ook dat ie zo lang mee gaat.
Blijft vreemd dat je er met 5000 km doorheen bent. Dergelijke lage kilometerstanden ken ik alleen van dikke sportmotoren.
Reactie van bezoeker 'herman', geïmporteerd van het oude forum:
Dat is inderdaad een waarheid als een Gummikuh:Koffers-valbeugels op een Boxer redden enkels, heb in m'n wilde jaren de R75 en K100 zelf op dit gebied kunnen vergelijken: 250 kg is zwaar, zelfs met motorlaars aan (mazzel gehad, alleen maar kneuzinkje, zei de ambulancedame nog...)
Zelf heb ik nooit veel gemerkt van hoger verbruik, met een kuip zitten ze sowieso uit de wind (vlg Das Motorrad loopt een k100 RT maar 5 km langzamer met een passagier, toevallig net gelezen)
en de achterband ? ooit in Motor gelezen dat veel slijtage te wijten is aan doorslippen ook op konstante snelheid, en door meer druk op het achterwiel door een passagier is de slip en dus de slijtage minder dan zonder extra gewicht! of iemand dat kan bevestigen..?