Reactie van bezoeker 'Peter Smans', geïmporteerd van het oude forum:
Ik doe hier niets bijzonders voor, gewoon rijden op snelweg 130 km en lekker toeren door de polders met 70/80 en motorbegeleiding is dan soms wel scheurwerk, en de kofferset zit er altijd op. 2 x 30l en een van 47l.
Peter Smans
R80RT 1983 km 162000
PS
Verbruik gemiddeld 1 op 17/18
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:
Bridgestone adviseert voor BT45 onder de R80RT t/m 1984 als bandenspanning 2,5 bar voor en 2,8 bar achter. Hoe zit dat?
BMW zelf (boekje) adviseert lager. Ik heb ze nu op de spanning die Bridgestone adviseert.
Heb zelf een R80RT uit 1983.
Na wat uitproberen, heb ik voor BT 45 met 2.1 en achter BT 45 2.3.
Dit is met kofferset en zonder dou passagier, dan voor 2.1 en achter 2.5.
Motor is goed stabiel, 40 of 140, gewoon met losse handen.
Groeten,
Peter Smans
Reactie van bezoeker 'Piet', geïmporteerd van het oude forum:
K75RT met Bridgestone en rustige rijstijl:
Voorband 13-15.000 km, achterband 9-10.000 km
Groeten, Piet
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:
Mijn r45 deed altijd ruim 20 km met 1 liter brandstof, met of zonder bmw stuurscherm, met of zonder koffers......enige dat scheelde was een grotere hoofdsproeier, ben van 123 naar 130 gegaan, nu zit ik altijd een fractie onder de 20 km per liter.
Zowel op mijn Honda CX500 (50 PK) als op mijn Kawasaki GT550 (56 PK) haalde ik met een normale rijstijl meer dan 30.000 km. met voor- en achterband (Conti Tour). Wel had ik de bandendruk ca. 0.2 atm. hoger dan de boekjes voorschrijven.
Op mijn BMW R65 (met zijkoffers) zitten Metzler Tec's nu al 11.500 km. en ik heb nog meer dan de helft van het profiel over. Ik schat dat ik er minstens 25.000 km mee haal. Ook hier weer de bandendruk 0,2 atm. hoger. Benzineverbruik (woonwerk in de file en stad + langere stukken 120 km/h gemiddeld 1 op 18. Op de laatste toertocht 1 op 20 gehaald.
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:
ik vervang mijn band als het profiel de 3 tot 2 mm naderd en dan is tie ook wel aardig vierkant en stuurt dus ook niet echt lekker meer , maar dat is toch echt zo rond de 5000km.mijn bandenboer, waar ik al jaren kom vind dat trouwens ook een normale waarde voor een achterband. zoals ik eerder al meldde ik ben geen echt snelle rijder, meer een vlotte toerder en ik heb diverse merken banden gemonteerd gehad op verschillende motoren,maar ik zat altijd rond de 5000km. groet henry