Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:
Ik wil op zoek naar een paar koffers voor op mijn rt 80.
Nu hoor ik van dat de leeftijd van de achterband terug loopt met ongeveer 20 procent.
Zou dit een broodje aap verhaal zijn of zou de slijtage omhoog gaan?
Het benzine verbruik kan ik mij nog iets bij voorstellen maar de banden????
mvg Dick
Reactie van bezoeker 'dick', geïmporteerd van het oude forum:
Misschien als we met een aantal ons verbruik vergelijken kunnen we zien of koffers daadwerkelijk meer banden kost of brandstof.
Mijn rt 80 uit 86 verbruikt 1:18 zonder koffers dus. Mijn banden weet ik niet omdat ik hem nog niet zo lang heb.
mvg Dick
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:
Sterker nog:
Hoe hoger het gewicht en de luchtweerstand, des te hoger het benzineverbruik en des te harder slijt de gehele motor, dus niet alleen de banden, ook bewegende delen, dempers, enz. Dus niet alleen het hebben van koffers, maar ook het niet Sonjabakkeren speelt mee. En vergeet niet dat einzelg‰nger ook minder slijtage hebben, dus als je banden wilt besparen, laat de vrouw dan thuis!
Maar: 20% is een broodje-aapverhaal.
Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum:
Wat ik ook als voordeel ervaar van koffers, ook al neem je niets mee, bij een aanrijding vanaf de zijkant, worden je kleppendeksel (of valbeugel) en koffer geraakt, en niet je been.... dorps genoot hier heeft dus op die manier zijn rechter koffer aan stukjes gehad, maar niks met zijn been!
En vrienden vergeet niet als je gaat vergelijken om het dan goed te doen.
want de verhalen van ik rij 1:op tig en de ander 1 : op tig gaan altijd mank als je neit onder dezelfde omstandigheden test. je bent dan appels met peren aan het vergelijken.
Hoe meer je de rechterhand in bedwang houdt hoe zuiniger je motor zal rijden.Hoe minder je banden zullen slijten
Dat zijn vast staan feiten.
Je moet dan ook hier alle voor en nadelen wegen van het hebben van die koffers.
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:
Ik zie dat sommigen 14000 km en zelfs 27000 km halen met een achterband?mijn vraag aan jullie: hoe krijg je dat voorelkaar ? ik doe gemiddeld 5000km met een achterband op mijn r80. heb in het verleden ook wat japanners gehad o.a xs 650,cb550,xt500. en daar deed ik ook gemiddeld 5000km met een achterband. bijna alle merken banden heb ik er wel op gehad. ben geen snelle rijder en rij weinig km op de snelweg.