Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'Rien', geïmporteerd van het oude forum:
Wie heeft ervaring met het "tunen" van een voorrem van een R80/7 uit '78? De mijne remt nl. net zo al velgremblokjes op een natte velg op m'n fiets vroeger! NIET DUS!!! Alles is vervangen, zachte blokken, afgesteld, ingeremd en al, maar 't is nog helemaal niks.
Heeft iemand ervaring met het bijmonteren van een tweede schijf? 2 x niks = een klein beetje??? Wat zijn de kosten?
Reactie van bezoeker 'Jacob', geïmporteerd van het oude forum:
Je hebt het geheel wel ontlucht en de juiste type remvloeistof gebruikt ?
Het zou je leiding ook nog kunnen zijn
Reactie van bezoeker 'RIen', geïmporteerd van het oude forum:
Jacob, bedankt voor je info, maar geloof me, alles is ok, heb de zachtste blokken (ferodo) en alles goed ontlucht. Bedoel je met de leiding de slang (uitzetten), aan de stalen leiding kan weinig mis zijn denk ik.
Bvd voor je reactie.
Rien
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb zelf het voorwiel van een R65LS in mijn R80/7 zitten, met dubbele schijfrem. Remt hard zat in mijn geval, met rubberen remleidingen. Heb trouwens RVS schijven.
Bij droog weer niets te klagen over remkracht, bij regen is het wat minder maar nog wel voldoende.
Dus dubbele schijven zou een oplossing kunnen zijn in jouw geval.
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:
Zelf heb ik een 100/7 met een dubbele schijf voor. Ik heb hier precies het zelfde probleem mee. Klauwen en rempomp gereviseerd, zachte blokken, perfect laten afstellen en ontluchten maar niets mocht helpen.
Heb ondertussen een zijspan gemonteerd met schommelarm en heb toen meteen de remschijven, klauwen en hendel vervangen door een modern type van een R100RT.
Ik kan nu zo hard remmen dat het voorwiel blokkeerd.
Ik heb dus wijnig hoop dat je je probleem kan oplossen met de standaad remmen.
succes, Mark
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:
Nieuwe remvloeistof en PERFECT ontluchten helpt al heel veel. Ook een staalmantelremleiding verhoogt de effectieve druk op de schijf.
'zomaar' een extra schijf en klauw monteren is niet aan te raden. de rem en de cilinder aan je remhandel horen bij elkaar!
Bij 2 schijven moet die remcilinder ook 2x de hoeveelheid remolie kunnen verplaatsen om ook daadwerkelijk meer remkracht te kunnen genereren.
Dus bij ombouwen ook de correcte remcilinder/handel monteren!